PCI Express?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamSungDe2e

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hoi,
Ik heb een nieuwe game gekocht maar kwam tot de ontdekking dat mijn grafische kaart Shader Model 3.0 niet ondersteunt.
Dus ben ik op zoek gegaan naar een compatibel kaart.
Kwam ik op een geforce 6800 (het minimum volgens het hoesje), maar daar stond dat mijn pc dit nodig had:

PCI Express-compliant system motherboard
Available PCI Express x16 slot
300W minimum PCI Express-compliant system power supply
One (1) 6-pin PCI Express power connector or two (2) 4-pin Molex power connectors

Kan iemand mij uitleggen wat dat inhoudt? Want ik snap er echt helemaal niks van zo :).

Alvast bedankt en gelukkig nieuwjaar,
Sam :D

P.S. Verdere informatie van mijn pc:
Windows XP Home Sp3
1024 MB RAM
AMD Athlon 64 Processor 3200+ (2,20 GHz)

NVIDIA GeForce FX 5200

Hoi....

Pci-e is een slot type.Op ondestaand plaatje zie je de diverse mogelijkheden qua sloten in een pc.Voor de genoemde kaart door je dient je mobo dus over een pci-e slot te beschikken.Weet je welk mobo je hebt?(ik gok een mobo met agp)
m1dyg5twlcrv.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij gaat dit niet lukken de fx 5200 is volgens mij een agp kaart en de 6800 een pci-e dat zijn twee verschillende sloten en die passen niet op elkaar

Laatst bewerkt:
Bedankt :D.
Maar waar kun je zien wat voor moederbord je hebt? Ik heb Everest geprobeerd, maar ik zou niet weten waar ik het daar moet vinden..

Maar ondersteunen die ook Shadermodel 3.0? Want daar gaat het eigenlijk om :).

Als jou was zou ik van de oudere serie meer kijken naar een 1650 agp of van de nieuwere serie een 3450.

Om welk spel gaat het hier? Je kunt je videokaart vervangen, maar de rest van je systeem speelt ook mee. Een spel is meestal niet fatsoenlijk te spelen op een systeem dat maar net aan de minimum eisen voldoet.

LEGO Harry Potter Years 5-7 :D. De systeemeisen: hier!
Voor de rest zit het dus wel aardig, alleen het RAM en de GHz (nèt).

Volgens de site die jij gepost hebt heeft het spel minimaal een dual core CPU nodig. Jij hebt een AMD Athlon 64 Processor 3200+: dit is een single core CPU. Alleen je videokaart vervangen is dus niet voldoende.

Laatst bewerkt:
Maakt de core dan ook uit? Ik bedoel, er staat bij dat je minimaal 2GHz nodig hebt (en ik heb 2,20). Maar de dual-core heb ik inderdaad niet..
Mja, een nieuwe cpu kopen gaat duur worden, geloof ik.

Dat maakt zeker uit, het is een hele andere architectuur.

Het is ook maar de vraag of er een dual core processor op jouw moederbord past. De kans is groot dat je die ook moet vervangen.

Ow. Ja, dat heb ik al es gehad.
Een nieuwe computer kopen is dan het handigst, dacht ik :...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan