PCI FLAH geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
475
Mijn docter haar Acer (5104WLMi) laptop met Vista Home Premium crashed wel eens, zomaar ineens. Dan krijg je bij het opstarten een windows foutherstel menu en daar staat dan dat er iets met de hardware is, maar niet precies welke hardware. Ook geen fout-code ofzo. Ik kan dan weer opstarten met alle opstart-opties. Als ik dan normaal opstart-optie kies komen er blauwe letters, wat ik niet kan lezen zo snel gaat het en dan stopt ie. Na een poosje probeerde ik het weer en toen startte ie gewoon weer op.
Nu heb ik even bij aparaatbeheer gekeken en daar staat een gele waarschuwingsteken bij PCI Flash geheugen. Is het nodig dat hiervoor een driver geinstalleerd wordt en kan dit misschien de oorzaak zijn van het crashen? Of kan ik ergens bij systeembeheer iets over de crash vinden? Ik ben namelijk niet erg thuis met Vista.
Ik hoop dat er iemand is de me even kan helpen alvast bedankt.

groeten Martha
 
Laatst bewerkt:
Via Configscherm dit gevonden onder Probleemrapporten en oplossingen:

Er ontbreekt een stuurprogramma voor uw memory card/memory card reader.
USB Mass Storage Device is niet compatibel met deze versie van Windows.

Welke heeft nu met het PCI Flash geheugen te maken?

Nu heb ik bij Acer wat drivers gevonden o.a deze:
Cardbus_ENE_5.1.2600.3000_Vistax86
Audio_Realtek_10.0.5605_Vistax86

Welke is nu voor de PCI en voor USB Mass Storage?
 
Via Configscherm dit gevonden onder Probleemrapporten en oplossingen:

Er ontbreekt een stuurprogramma voor uw memory card/memory card reader.
USB Mass Storage Device is niet compatibel met deze versie van Windows.

Welke heeft nu met het PCI Flash geheugen te maken?

Met PCI FLASH geheugen bedoeld Acer de memory card reader.

Nu heb ik bij Acer wat drivers gevonden o.a deze:
Cardbus_ENE_5.1.2600.3000_Vistax86
Audio_Realtek_10.0.5605_Vistax86

Welke is nu voor de PCI en voor USB Mass Storage?

De juiste driver is dan Cardbus_ENE_5.1.2600.3000_Vistax86. Die andere is een audio driver voor je geluid.
 
Oke, Leenm, bedankt voor je reactie. Dan kan ik deze driver unzippen en installeren, hopelijk lukt dit allemaal.

Is het mogelijk dat het systeem crasht omdat die driver niet geinstalleerd is?

En hoe zit het met die USB Mass Storage Device, kan dit kwaad voor het systeem, dat deze niet compatible is met deze versie van Windows?
 
Aangezien het niet gaat om een essentieel onderdeel voor de werking van de pc (de cardreader bedoel ik) zou de pc gewoon moeten werken. Je krijgt alleen een melding dat er een onbekend onderdeel in de pc zit waarvoor geen drivers gevonden kunnen worden. Of dat blauwe scherm hiervan is weet ik niet. Het zou kunnen, maar dat weet je als je de juiste driver geinstalleerd hebt. Als het hieraan zou liggen moet het over zijn.

USB Mass Storage Device is waarschijnlijk een USB-stick of externe HD via USB. Dat die niet compatible is maakt niet zoveel uit, behalve dat je het niet kan gebruiken. Geschikte drivers hiervoor kun je vinden op de site van de fabrikant van de USB Device (mits deze drivers bestaan natuurlijk).
 
Bedankt Leenm,

Ik ga het nog even uitzoeken en de driver installeren vandaag.
Je hoort nog wel of het gelukt is e.d.

harstikke bedankt nog :thumb:



Heb de driver geinstalleerd en dat is prima gegaan, het gele waarschuwingsbordje met uitroepteken is in ieder geval weg. Nu nog afwachten of tie weer crashed.
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag is nog niet helemaal opgelost, dat is nog even afwachten. De laptop is nog niet weer gecrashed, alleen internet gaat erg traag, maar dat kan ook van een ander probleem komen. Daarom sluit ik deze vraag toch maar af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan