PCI Kaart USB 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoudH

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
83
Ik heb in een PCI slot een nieuwe USB 2.0 kaart gestoken. XP geeft aan dat er nieuwe hardware is gevonden (USB Controller) maar tijdens de installatie van de drivers wordt dit proces afgebroken met de melding: "Hardware kan niet worden geïnstalleerd" "De gegevens zijn ongeldig". Verder kom ik niet. Ik heb m'n andere PCI sloten gebruikt, maar ook daar niet anders. Ook een andere USB 2.0 kaart erin gestopt, maar met hetzelfde euvel. Wat doe ik verkeerd?
 
Bij sommige moederboard is het nodig om de onboard USB controller uit te schakelen in de bios
 
Dit heb ik zojuist geprobeerd, maar het probleem blijft. Ik heb weer andere PCI sloten geprobeerd, maar ook geen oplossing. Op m'n andere PC lukt dit met deze USB kaart wel. Dus de kaart op zich is niet kapot. Setup van de drivers loopt ook wel, alleen als hij gaat installeren wordt de setup afgebroken en verschijnt de melding dat de hardware niet geïnstalleerd kan worden (gegevens zijn ongeldig)
 
wat voor moederboard heb je, en wat voor USB kaart? En die andere pc ? heeft die de zelfde dingen (of misschien andere chipset?)
 
Moederbord is van ECS de K7S5A. De USB controller is van Trust de 5 ports USB 2.0 PCI card.
 
als het de kaart is met 2back+3 front poorten moet je eventueel de verbinding eens controleren (tussen pci kaart en front usb)bij slecht contact probeert hij 5 poorten bij te plaatsen en vind er maar 2) of probeer via hardware stuurprogramma bij te werken met bijgeleverde cd .
succes domi
 
ECS staat bekend om problemen met USB apparaten, ik heb zelf ook een ECS K7S6A hier thuis die geen usb apparaten kan/wil installeren (en deze niet ziet)
 
Nog steeds op zoek naar .........

Na een reeks correspondentie met Trust ben ik nu beland bij ECS (via USA in DE op de site van UK). Mij wordt geadviseerd om de BIOS van K7S5A te updaten. Verwezen wordt naar een website in de UK, maar daar staan "tig" updates voor m'n moederbord. Bovendien zie ik er geen update bijstaan die verband houdt met m'n USB probleem. Dus nu maar weer een mail gewijd aan de vraag welke update m'n probleem dan zou oplossen. Bovendien heb ik nog nooit een BIOS geupdated. Best spannend. Als het mis gaat zit ik weer warschijnlijk uren te prutsen voordat de zaak weer draait en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in. Wordt vervolgd.
 
Updaten BIOS

Weer even een vervolg. Ik moet blijkbaar m'n BIOS updaten. ECS kan me echter nog niet exact aangeven welke update ik dan moet nemen. Voor K7S5A zeggen ze dat ik op de UK site moet kijken bij PCB 1.X/3.X. Die vind ik ook, maar daar staan 10 updates. Moet ik ze dan allemaal downloaden of toch maar een speciale. Ik kan daar niet ontdekken welke dat zou moeten zijn. Maar weer wachten op een nieuw bericht van ECS?
 
Eindelijk de BIOS update, hoe verder?

Met heel veel geduld heb ik vandaag in een attach het BIOS update bestandje gekregen:

"You should do an BIOS upgrade on your ECS K7S5A Mainboard. You will find the actual Software, which is needed in the appendage. There`s maybe an incompatibility".

Mijn vraag is nu: kan ik de update "gewoon" laten lopen of moet ik een speciale procedure in acht nemen. Ik heb namelijk nog nooit een BIOS update uitgevoerd / nodig gehad en wil voorkomen dat de hele zaak me vastloopt of niet meer opstart e.d.
 
Hoeveel oude vragen ga je nog omhoog halen?

Stel dan zelf een nieuwe vraag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan