PCI Mass Storage Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Na het inbrengen van een (ISA) SCSI kaart voor het aansluiten van een scanner krijg ik bij het opstarten de melding:

De wizard zoekt naarnieuwe stuurprogramma's voor PCI Mass Storage Controller.

Wat is dat? Ik kan het stuurprogramma niet vinden op de bijgeleverde CD's van de scanner of de SCSIkaart..

scsi probleem

Denk dat ik hetzelfde voorhad met m'n canoscan 300 van canon met de bijgeleverde kaart ava .... isa.
Deze werkt enkel nog onder win98se maar niet hoger.
Bij adaptec en ander driversites dagenlang gezocht, doch zonder resultaat.
Wat nu wel gaat : dat je een nieuwer(okkazie) type scsi pci kaartje aanschaft en met een verloopkabel werkt.
Zo is het bij mij gelukt, werkt prima nu.
:)

kijk eens op de site van je moederbord naar drivers.

Groetjes,
Bennie

Carlo, Bennie,
Jullie reacties hebben me niet verder geholpen. De kosten voor een andere kaart en verloopkabel wegen niet op tegen de aanschaf van een usb-scanner en betere drivers heb ik niet kunnen vinden. Ik heb de PCI Mass Storage Controller maar uitgeschakeld. Verdient niet de schoonheidsprijs, maar het werkt wel...

Geplaatst door gompie1304
Wat is dat? Ik kan het stuurprogramma niet vinden op de bijgeleverde CD's van de scanner of de SCSIkaart..
dat is raar. De mass storage controller is namelijk de SCSI kaart. (SCSI wordt meestal in servers gebruikt voor hele snelle harde schijven)

heb je een typenummer van die scsi-kaart?

Geplaatst door meelman

dat is raar. De mass storage controller is namelijk de SCSI kaart. (SCSI wordt meestal in servers gebruikt voor hele snelle harde schijven)

heb je een typenummer van die scsi-kaart?

dat is dan inderdaad raar, want de scanner waar ie op is aangesloten, doet het prima. Het typenummer van de kaart: AVA-1502AP

Veel dank voor je moeite Meelman. Ik weet nu dat het niet aan mij ligt dat ik problemen had. De driver die voor 5 dollar wordt aangeboden is voor XP, ik heb een driver nodig voor 98.
Bovendien geloof ik niet dat er nog XP PC's draaien met ISA-sloten?

vreemd

Die scsi kaart ava1502ap is dezelfde als die ik heb liggen.(zo in een punt lopende scsi kaart)
Trouwens die zou in 98 se normaal moeten werken.
Heeft ie bij mij toch gedaan.
Enkel toen ik naar win 2000 ging werd ie niet meer ondersteund. Ik heb me ook toen rot gezocht en als ik m gevonden had mocht je m direct gratis gebruiken ipv dollars.
Heb je ook een canoscan 300 van canon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan