PCI-modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cantlet_yougo

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Berichten
167
Ik heb dankzij een aantal leden mijn Network-controller aan de praat gekregen, maar nu krijg ik het volgende.. Naast de network-controller stond er ook een PCI-modem, waarmee ik dan met een utp-kabel kan internetten. Ook deze heeft drivers nodig. Ik heb al gegoogled, maar kan ze niet vinden.. Kan iemand mij hiermee helpen?


Het gaat om een HP ze5300.

Thanks, CL_YG:thumb:


Bijlage: http://i2.tinypic.com/wtjgpi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Ik heb bij Ip-adress en gateway enzo staan allemaal 0.00.00...0000 etc.

Ik probeer het te herstellen, maar het lukt niet. :confused:
 
Cantlet_yougo zei:
Ik heb dankzij een aantal leden mijn Network-controller aan de praat gekregen, maar nu krijg ik het volgende.. Naast de network-controller stond er ook een PCI-modem, waarmee ik dan met een utp-kabel kan internetten. Ook deze heeft drivers nodig. Ik heb al gegoogled, maar kan ze niet vinden.. Kan iemand mij hiermee helpen?


Het gaat om een HP ze5300.

Thanks, CL_YG:thumb:


Bijlage: http://i2.tinypic.com/wtjgpi.jpg

Met een PCI modem kun je niet met een utp kabel internetten:confused: , die is voor een telefoonverbinding, de netwerkkaart is bedoeld om te internetten via een kabelmodem of adsl modem.
 
Lange Pier zei:
Met een PCI modem kun je niet met een utp kabel internetten:confused: , die is voor een telefoonverbinding, de netwerkkaart is bedoeld om te internetten via een kabelmodem of adsl modem.


Oke. maar de netwerkkaart is ook goed geinstalleerd.

Moet ik by de Eigenschappen van apparatenbeheer kijken. Als ik dan rechtermuisknop doe en kijk bij geavanceerd staat er het volgende...

Network media : auto neg 10/100HD
Network MAC address Niet aanwezig, maar je kan ook een waarde invullen
Recieve buffer Count 128 = waarde
Wake on Lan = enabled..

Klopt dit?
 
Waar staan deze gegevens bij? bij de netwerkkaart of die modemkaart?

Indien de netwerkkaart, dan zul je die bij de eigenschappen in het configuratiescherm van de netwerkwerkverbindingen eerst goed in moeten stellen.
 
Lange Pier zei:
Waar staan deze gegevens bij? bij de netwerkkaart of die modemkaart?

Indien de netwerkkaart, dan zul je die bij de eigenschappen in het configuratiescherm van de netwerkwerkverbindingen eerst goed in moeten stellen.


Bij de netwerkkaart staan die. Hoe moet ik ze instellen. ik ben hier al 3 dagen mee bezig. :(
 
Lange Pier zei:
Kijk even hier voor een uitleg.

klikkerdeklik


Thanks. maar het probleem is.. Ik heb alle stappen gevolgd bij CMD > IPCONFIG ., maar ik krijg dit..

Ethernet-adapter Lanverbinding 3

IPadres - 169.254.150.30
Subnetmasker - 255.255.0.0
Standaardgateway - Staat niks


Terwijl er volgens die site iets hoort te staan, dus er is iets mis.
 
Dat is het interne ip nummer wat windows geeft als er iets mis is met de verbinding, kabel niet goed, kan een crosscabel zijn terwijl het een strait moet zijn, b.v.

Hoe wordt er verbinding gemaakt met het internet?, via een router, een kabelmodem, adsl modem?
 
Lange Pier zei:
Dat is het interne ip nummer wat windows geeft als er iets mis is met de verbinding, kabel niet goed, kan een crosscabel zijn terwijl het een strait moet zijn, b.v.

Hoe wordt er verbinding gemaakt met het internet?, via een router, een kabelmodem, adsl modem?


Kabelmodem.
 
Dit is toch een hardware probleem, dat is natuurlijk hiervandaan niet op te lossen, nogmaals, het kan aan de netwerkkabel liggen, of aan de netwerkkaart.

Bel morgen eens de provider, degene waarvan je internet hebt.
 
Lange Pier zei:
Bel morgen eens de provider, degene waarvan je internet hebt.

Ben het eens met Lange Pier. Waarschijnlijk vraagt je pc om een netwerkadres die er niet is. Deze krijg je alleen van je provider.

ps: heb je een nieuw modem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan