PCI Multimedia Audio Device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muggenlip

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2001
Hallo.
Na een crash van mijn harde schijf heb ik een nieuwe in mijn Pent III/667 Mhz/Win 98 systeempje gezet en het een en ander opnieuw geïnstalleerd.
Ik blijf nu aanlopen tegen een PCI Multimedia Audio Device in het apparaatbeheer waarvoor Windows blijft vragen om het installeren van een driver (Wizard nieuwe hardware).
Ik vraag me af wat dit kan zijn. De geluidskaart (een Yamaha Waveforce) zit in apparaatbeheer onder bestuur voor geluid, video en spelletjes en de drivers daarvoor worden daar goed weergegeven.
Verder zit er een FPS1000 Creative setje boxen aan vast, maar ik meen dat daarvoor geen drivers nodig zijn. Boxjes functioneren ook gewoon.
Verder nog dit: er zit ook nog een modem in het systeem dat nog niet voorkomt in het apparaatbeheer en waarvoor ik ook nog geen drivers heb geïnstalleerd. Maar dat kan dit volgens mij toch niet zijn?
Alle adviezen zijn welkom.

De computer ziet iets wel eens voor iets anders aan. Gewoon even je modem installeren dus.

Helaas.... het modem is geïnstalleerd maar het heeft mij niet verlost van de hardware wizard... (ik heb het ding nog een keer uit apparaatbeheer gemikt, maar na het opstarten werd opnieuw nieuwe hardware gedetecteerd.)
Wat nu?

Mik anders eens je geluidskaart én modem uit apparaatbeheer en start eens opnieuw op, en installeerd beide eens opnieuw.

Gebruik je je modem wel? Zo niet kan je hem in apparaatbeheer ook uitschakelen, en kijken of je dan nog steeds de wizzard krijgt (als het goed is dan niet meer).

Zeer goed mogelijk dat het wel met je modem te maken heeft, als deze een voicefunctie heeft (antwoordapparaat of handsfree) krijg je zo'n zelfde soort melding, kijk eens in de papieren o.i.d. of je daarover iets terug kan vinden.

Bedankt voor de reacties.

1. Ik gebruik het modem voor één applicatie. GElukkig gaat dat v.a. 1 januari a.s. ook via internet (en voor mij dus via kabel).
2. Het klopt dat er een voicemailfunctie zit. Daarvoor kwam na de installatie van het modem een aparte wizard: de driver werd door Win98 ook zonder problemen herkend en geplaatst in het apparaatbeheer (onder toepassingen voor multimedia).
3. Ik zal de voorgestelde oplossing (kaart en modem verwijderen uit apparaatbeheer) eens proberen en kijken of dat werkt. Ik laat het nog wel weten.

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan