PCI of IDE adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Ik heb een oude pc die wil ik sneller maken maar hij heeft geen sata aansluiting.
Dus wil ik er een pci adapter of een ide naar sata converter kopen maar wat zou beter zijn?
ze zeggen pci adapter maar of it waar is?:confused:

wie kan mij helpen?:rolleyes:
 
Een IDE naar SATA converter kan nooit sneller zijn dan IDE. Een PCI SATA adapter kan theoretisch de volle sata snelheid gebruiken. Indien je al eraan denkt de computer sneller te maken dan moet je echter aan een nieuw systeem denken. Een snelle SSD via SATA aan een 486 processor aansluiten gaat wel, maar echt snel wordt het niet.
 
Hallo

"Ja en is die ook in nld te kopen? "

Hier (Belgie) ben ik deze persoonlijk nog niet tegengekomen.

Mocht je deze wel vinden , zul je zeker veeeel meer betalen ....

Heb deze al diverse malen toegepast , dit werkt perfekt , nemen bijna geen plaats in , in tegenstelling tot veel andere interface printjes.

Peter
 
Je kan beter vermelden welk moederbord je hebt. Ik zit prima zonder live.com. Vermeld ook gelijk hoeveel RAM op het bord zit, en welke processor, en wat voor grafische kaart. Wat voor besturing systeem gebruik je?

De kans is groot dat je systeem een tijd waarde heeft van €25.-, en dat je voor €89.- al een sneller antiek systeem met XP licentie kan kopen.

PCI en PCIe zijn twee verschillende interfaces en niet met elkaar uitwisselbaar.

Ik heb er ooit 3 SATA schijf to IDE connector converters gekocht totdat ik een had die werkte. Maar het was ook voor mijn satelliet ontvanger.
 
Ik heb even gekeken en ik heb hier nog 2 adapters liggen, om een SATA schijf aan een IDE kabel te koppelen. Je mag ze komen afhalen...

Het zijn HXSP-071218 en Digitus DS-33151
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan