PCI probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo,

Mijn vriend heeft een probleem. Wanneer er een pci kaart (internet of geluid) in zijn pc zit, loopt deze na verloop van tijd vast.
Weet iemand hoe je dit kan oplossen/wat de oorzaak van dit probleem is?
Ik heb dit al bij meerdere pc`s gezien.

Kijk eens in je bios, naar je pci instellingen of die op auto staan, dta er geen conlicten met andere apparaten ontstaan.

Drivers van de geplaatste PCI kaart wel (goed) geïnstalleerd?

En hoe zijn de vastlopers? BSOD? Freezed heel de computer? Start de computer uit het niets opnieuw op?

Drivers zijn goed geïnstalleerd. Als hij vastloopt meestal vlak na het welkom bericht (windows 7), en dat is een volledige freeze.

Drivers van het moederbord (chipset e.d.) ook goed geïnstalleerd? Deze moeten namelijk de PCI kaarten aansturen, dus het kan geen kwaad om dat ook eens te controleren/opnieuw te doen ;)

PC is vanmiddag opnieuw geinstalleerd met alle drivers (niks meer te zien bij apparaatbeheer), heb toch alles nog een keer geinstalleerd maar als pci kaarten geplaatst zijn blijft het probleem zich voordoen.
Het gebeurde net ook 1x zonder pci kaart, maar dat was de eerste keer in een paar uur (in plaats van elke boot).

Is de voeding van je pc sterk genoeg? Ik zou er eens een zwaardere voeding in zetten als test.

Pieter

En test je geheugen eens met memtest86+ (minimaal 8 uur laten draaien als er nog geen fouten komen, als je al snel fouten hebt weet je dat het geheugen niet goed is. Al heb je maar 1 fout --> defect geheugen)

Nee, maakt niet uit omdat dit kleine programmaatje buiten windows om draait ;) De bedoeling is dat je het op een CD'tje brandt en vervolgens vanaf de CD de computer laten opstarten (eventueel kan het ook met een USB-stick).

sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd, ik ga vandaag weer naar hem toe dus kan wat dingen testen/bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan