? PCI Serial Universal Bus

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Goede middag,
Heb in apparaatbeheer een GEEL VRAAGTEKEN VOOR OVERIGEAPARATEN met daaronder een GEEL VRAAGTEKEN VOOR PCI UNIVERSAL SERIAL BUS

Ik heb geprobeer een nieuw stuurprogramma te installeren met de CD van W98SE. maar het programma vindt geen stuurproggie.
Wat doet PCI UNIVERSAL SERIAL BUS eigenlijk?

Ik heb een USB2 kaartje geinstalleerd. Kan het daar fout gegaan zijn?
grtz.,

henk

Geplaatst door nevola
Wat doet PCI UNIVERSAL SERIAL BUS eigenlijk?
Universal Serial Bus(USB), de afkorting geeft al aan wat het is.
Kennelijk is er iets niet goed gegeaan met de installatie van je USB2.0 kaartje.

Kijk eens of je de driver kan laten bijwerken en dan een vinkje neerzetten bij "Windows update".

Zat bij de kaart geen diskette of CD?
Is de kaart wel geschikt om te gebruiken onder windows98?
Microsoft heeft voor Win2000 en XP drivers op de org. CD straan voor versies daarvoor moet de leverancier van de kaart hiervoor zorgen.

Laatst bewerkt:
Kaartje is SWEEKX 4xUSB2.0.
in de manual staat de de driver van windows cd moet worden gehaald.
Ik begrijp alleen niet dat gele vraagteken voor Overige Apparaten.
grtz,henk

Is het deze?

Ja, klik dan even op Drivers en download de versie die je nodig hebt.

Nee, welk model is het dan wel...

Ja, die is het. Ik ga de driver halen en proberen enlaat weten hoe het afloopt.

grtz.,
henk

Beste Withaar,

Heb driver gehaald. Geeft melding "severe" en "Unable to USB device ID".
Weet u wat hier wordt bedoeld?
Het gele vraagteken staat nog steeds voor :overige apparaten" en ook voor het daarna komende "PCI Universal Bus"
Als ik dat laatste in apparaatbeheer verwijder dan komt als melding, na het opnieuw starten, op het scherm:
"Deze wizzard zoekt naar nieuwe stuurprogramma's voor PCI Universal Serial Bus"

Het gemonteerde kaartje voor USB2 werkt, ook na het verwijderen van "de overige apparaten met geel vraagteken.
De externe schijf, die ik er aan heb gehangen is leesbaar.
Ik kan niet uitstaan dat die melding na het opnieuw starten weer terug komt en ik niet weet waarom dat gebeurt en hoe ik het kan verhelpen.
Withaar en Tiborv willen jullie nog eens diep nadenken??
grtz.,

henk

Netjes de handleiding gevolgd?

Misschien gewoon de kaart eens verwijderden, software verwijderen (of een systeem herstel doen, of zat dat nog niet in win 98... wat vergeet je zulke dingen toch weer snel) en nog eens opnieuw beginnen.

N.b. als het wel werkt kun je ook beslissen om het maar zo te laten, m'n vorige PC had bij de geluidskaart een vraagteken staan (Win 98) kaart werkte verder echter zonder problemen.
Uiteindelijk heb ik hem wel weg gekregen maar pas nadat ik de kaart in een ander slot had gezet ivm een andere PCI kaart.

Bedankt voor de goede raad Withaar.

grtz.,

henk

grtz
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan