PCI soundcard probleem op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

punyeta

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Hallo. Kom steeds weer kleine probleempjes tegen na herinstalatie XP. Kwam er nu achter dat mijn CreativeAudigy2 zs pci geluidskaart software het niet doet. Heb de cdrom wel 3 keer geinstaleerd maar mis steeds het belangrijke mixer console op de desktop. Ik kan mij herinneren dat het een paar jaar geleden ook al een probleem was. iemand anders heeft het toen voor mij gedaan met dezelfde kaart. ik krijg er ook geen geluid uit als ik hem activeer en een mp3tje afspeel. Zie hem ook niet staan als ik de cdrom verken. Kent iemand dit probleem. Groeten Jan.

Laatst bewerkt:
Hallo

Je zult eerst eens even moeten kijken in je Apparatbeheer of je driver goed geïnstalleerd is, want ik denk dat dit niet het geval is dus moet je een nieuwe driver zoeken daarvoor kan je eens kijken op de website van de fabrikant waar de laptop van is en dan de soundcard driver zoeken en installeren.

Dus eerst even kijken in Apparatbeheer of daar een geel ? staat.

Eerst maar eens beginnen met installeren van de chipset drivers!

chipset driver

Hoi.mrmusic. Je bedoeld zeker een upgrade. Ik neem aan dat als ik de originele software instaleer die bij die laptop zit, alles weer zou moeten werken. Mijn andere software programma,s zoals Audition en Band in a box werken wel goed.Zal wel gaan zoeken waar ik dat kan vinden die chipset. zoiets heb ik nog nooit gedaan en alles werkt weer goed,nou ja, bijna alles.Groeten en bedankt. Jan.

geluidskaart

Nou, ik had beter overal af kunnen blijven.Had zondag helemaal geen geluid meer.Heb maar een systeemherstel gedaan. Nu werkt alles weer.Alleen nu eerst proberen mijn usb platenspeler zo te krijgen dat ik ook kan horen wat ik overzet.Opnemen doet hij wel. alle instellingen en vinkjes al geprobeerd maar helaas, geen geluid.Terwijl het altijd gewerkt heeft.Ik dacht het met een pci kaart dat op te lossen maar die krijg ik niet geïnstalleerd.Even rustig aan nu. Groet Jan.

Creative Audigy 2zs notebook

Zo, Heb het eindelijk voor elkaar dat de instalatie van de software werkt.Ik mis alleen de handige audio mixer op de desktop. En ik kan nu ook het geluid horen tijdens het draaien en overzetten van een lp. Dat het niet lukte lag toch aan een instelling die ik over het hoofd had gezien en aangevinkt moet worden. Dus voor degene die een usb platenspeler hebben met Audacity als software en geen geluid horen kunnen na Audacity opgestart te hebben via Ctrl-P in het instellings menu komen. Dan bij Audio I/O de Playback op de geluidskaart zetten die je op dat moment wil gebruiken( kan ook een externe zijn).
De Recording op USB Audio Codec en de Cannels 2 stereo. Nu komt het,Ik was vergeten om onderaan bij de 2 hokjes het onderste aan te vinken met de text, Software playthrough ( play new track while recording it).Dan zou alles moeten werken.Iedereen bedankt voor de tips. Groeten Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan