PCI system management bus

Status
Niet open voor verdere reacties.

fam.vanbeek

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
100
Ik ben voor een kennis zijn computer aan het opschonen dwz format c en alles ernieuw op. Nu komt er na het inzetten van een netwerkkaart een melding nieuwe hardware gevonden PCI system management bus. Ik kan hier geen drivers voor krijgen ik weet ook niet wat het is. De netwerkkaart kon ik gewoon installeren. Ik heb nu PCI system management bus maar uitgezet in het hardware profiel. Kan ik dit zomaar doen en waar dient PCI system management bus voor?
 
Peripheral Component Interconnect:
een databus-standaard welke is ontworpen door Intel. Met PCI is het mogelijk om razendsnel gegevens uit te wisselen over het moederbord. Een PCI bridge is een brug tussen de PCI-bus en andere delen van de computer.

De PCI-bus is er in twee uitvoeringen. De meest voorkomende heeft een snelheid van 33 MHz, de andere 66 MHz. Beide werken met een 64-bits busstructuur. Het grote voordeel van PCI ten opzichte van de VESA local bus is de busmastering. Hierdoor lijken de kaarten sneller te zijn dan de 33 MHz van de VESA local bus. Iedere PCI-kaart heeft een eigen processor die alles regelt en aanstuurt.


Bron: http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Deze bus zou ik wel aanzetten, hij verzorgd de instellingen tussen de diverse hardware, o.a. de netwerkkaart.
 
Zijn die niet meegeleverd bij de PC ?
 
Weet je welk moederbord je hebt.

Als je via google naar de site gaat van de moederbord leverancier, kun je daar meestal wel de drivers downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan