pci universal serial bus

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo

net nieuw moederboord geplaatst en heb ik nog een uitroepteken ! in apparaatbeheer staan bij pci universal serial bus.
Als ik deze opnieuw wil instaleren met de win `98 cd kan ie geen stuurprogramma vinden.
Is dit onderdeel belangrijk of moet het anders .

Groetjes.

Probeer het eens met de CD die je bij het moederbord hebt gekregen.

toevallig heb ik gisteren een pc "gerepareerd" die hetzelfde probleem had: "middels stuurprogramma bijwerken" niet te vinden op de cd.
Ik heb toen de bus "weggegooid" in apparaatbeheer, Windows 95 opnieuw opgestart en de bus werd gevonden en keurig netjes geinstalleerd..............

Misschien werkt deze "truc" bij jou ook ?

Het zijn volgens mij je USB poorten.

Dus zal je je moederbord driver cd erin moeten doen om te kijken of ze daar wel op staan

Ik vond dit nog op het www :

Indien u één vraagteken heeft staan bij de categorie "Overige apparaten" in Apparaatbeheer: "PCI Universal Serial Bus".
U start gewoon op in Windows 95.
U gaat naar Apparaatbeheer:
U klikt met de rechter muisknop op het icoontje "Deze Computer" .
Vervolgens met de linker muisknop op "Eigenschappen" nu kan u kiezen voor Apparaatbeheer. · U opent de categorie "Overige apparaten" door even op het plusje voor deze categorie te klikken totdat het een minnetje wordt.
U verwijdert de PCI Universal Serial Bus door er even op te klikken en vervolgens te klikken op de knop "Verwijderen". ·
U sluit alle open vensters. U steekt de Windows 95 - cd in de cdrom-speler.
U klikt achtereenvolgens op Start en op Uitvoeren.
Nu typt u in het veld "Openen": E:\other\usb\usbsupp.exe. ( staat voor de letter van uw cdrom-speler.)
U klikt op OK.
U volgt de instructies op die op uw scherm verschijnen. U zal gevraagd worden om het systeem opnieuw op te starten. Tijdens het opstarten van het systeem, zal de machine de goede stuurprogramma's voor de Hard Disk Controllers en de stuurprogramma's voor de USB in de PIIX4-directory zoeken en vinden. U volgt gewoon de instructies die op het scherm verschijnen.
Uw systeem zal dan zoeken naar het bestand UHCD.SYS. Dit staat in de c:\windows\system-directory. U kiest dus voor Bladeren en u verwijst Windows naar de c:\windows\system-directory. Dit besluit de installatie van de USB.

bron : http://www.gateway2000.nl/faq/workstation/piix4/piix4.htm

pasja dit is voor win 95 en ik heb win 98!
En op de win 98 cd vind ik deze mappen niet zoals in het artikel?

dat realiseerde ik mij, maar ik meende dat de verschillen tussen 95 en 98 zodanig gering zijn, dat deze "thread" ook in '98 zou werken.

Mon excuses !

Had nog een oude win 95 cd EN.........probleem opgelost.

Helpers BEDANKT !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan