PCI universal serial bus

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Goedenavond,

Ik heb een schone installatie van win98 gedaan.
Bij het opnieuw opstarten van de pc, verschijnt steeds het scherm: "Hardware zoekt naar: PCI universal serial bus".
Echter ik kan het bijbehorens stuurprogramma er niet bij vinden.
In app. beheer staat alles goed, dwz geen conflicten of vraagtekens.
Weet iemand raad?
Nico.

zoekt naar usb poort,heb je al in je bios gekeken of ze op enable staan? ik geloof f8 indrukken bij het opstarten?

Ik heb in het bios niets veranderd, dus daar zou de oorzaak niet mogen liggen denk ik.

In app.beheer heeft de pc wel: 1394 bus controller en
de: PCI OHCIstandaard IEEE 1394 host controller.

Als ik in app beheer, bij weergeven op verbinding kijk, zie ik 4 PCI's
PCI standaard ISA-brug, plug en play enumerator
PCI standaard PCI to PCI-brug ( Game port en Geluidskaart,
PCI standaard PCT to PCI-brug (videokaarten monitor)
PCIstandaard host CPU-brug.

Als het een PCI voor de USB is staat hij er niet bij, maar dat moet dan toch geinstalleerd worden??

Geplaatst door njgv
Goedenavond,

Ik heb een schone installatie van win98 gedaan.
Bij het opnieuw opstarten van de pc, verschijnt steeds het scherm: "Hardware zoekt naar: PCI universal serial bus".
Echter ik kan het bijbehorens stuurprogramma er niet bij vinden.
In app. beheer staat alles goed, dwz geen conflicten of vraagtekens.
Weet iemand raad?
Nico.
Als je het stuurprogramma niet kan vinden, en dan voor voltooien kiest zonder een driver te installeren, dan moet die pci 2 usb toch in je apparaatbeheer staan met een vraagteken?

Geplaatst door seeburg100
zoekt naar usb poort,heb je al in je bios gekeken of ze op enable staan? ik geloof f8 indrukken bij het opstarten?
Eh, dit is een beetje onzinnige opmerking, juist doordat de usb controller enabled is in het bios, ziet Windows hem, maar hij herkent hem niet dus vraagt hij om drivers.

Geplaatst door seeburg100
http://www.cwol.com/usb/usb_products.htm
kijk hier eens misschien dat je hier verder mee komt?
of zoek ook eens met google! ik weet het verder niet sorry!
Dit is alleen maar een webwinkel, ook een beetje zinloos dus.

Geplaatst door ojan

Als je het stuurprogramma niet kan vinden, en dan voor voltooien kiest zonder een driver te installeren, dan moet die pci 2 usb toch in je apparaatbeheer staan met een vraagteken?
Ja dat klopt, alleen is het waarschijnlijk geen pci 2 usb controller maar een standaard root hub die bij zowat elk moederbord on-board zit.

Voor iedereen: PCI universal serial bus is gewoon de algemene naam voor de usb controller die op het moederbord zelf zit (aan de pci bus verbonden dus).

njgv: Je hebt de drivers van je moederbord nodig. Als je die niet meer hebt, vertel ons dan het de fabrikant + typenummer en dan kunnen we voor jou de drivers vinden. Je kan de fabrikant en typenummer vinden met programma's als Sisoft Sandra en AIDA32.

Hallo Lekkere kwal,

Je had gelijk. Ik heb de cd-rom voor het moederbord erdoor heen gehaald en de drivers van de USB geinstalleerd, met het gevolg dat alles werkte!
Probleem derhalve opgelost en weer wat geleerd.
Aan alle anderen, bedankt voor de aangeboden opties!
Tot de volgende keer maar weer. Zal ongetwijfeld nog wel tegen probleempjes oplopen op pc gebied.
Ik groet u allen.
Nico alias njgv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan