pci videokaart erbij onboard uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo mensen,

Ik heb hier een pc staan met onboard video maar bij het opstart valt het beeld weg maar de pc start nog wel gewoon op.

Ik heb er een nieuwe pci kaart ingestop en nu wil ik de onboard uitschakelen. DIt kan ik echter echt niet vinden in het bios. De pc lijkt het nu wel prima te doen.

vraag:

- Kan het kwaad dat de onboard nog aan staat (of schakelt hij deze zelf uit)
- En kan ik zien ergens welke kaart hij gebruikt?

bvd

voor de 3e keer nog even gekeken in het bios. wat is de onboard FDC controller? En pallet snoop is ook iets wat me niets zegt. Zit wel ff te google-.en maar word niet snel veel wijzer

Laatst bewerkt:
je kunt dit meestal in de bios uitschakelen. Wat je ook kunt doen als je liever niet in de bios loopt te rommelen. is in windows bij apparaatbeheer de onboard kaart uitschakelen
"uitschakelen in dit hardwareprofiel"
Dan wordt automatisch de andere kaart gebruikt.

Die fdc controller zal het niet zijn want als ik die uit zet doet flop het niet meer..............

Geplaatst door Charley
je kunt dit meestal in de bios uitschakelen. Wat je ook kunt doen als je liever niet in de bios loopt te rommelen. is in windows bij apparaatbeheer de onboard kaart uitschakelen
"uitschakelen in dit hardwareprofiel"
Dan wordt automatisch de andere kaart gebruikt.

tis een hobbie om in het bios te wroeten.

Ik kan zoals gezegt de optie om de kaart uit te zetten niet vinden. Ik app beheer had ik hem verwijderd maar windows installeerd hem weer zodra je opnieuw start

Geplaatst door harmen__666

- En kan ik zien ergens welke kaart hij gebruikt?
De kaart waar je de kabel van je monitor in stopt... ;)

En bios staat vast wel ergens "init display first" oid. Die moet op PCI. Als er staat 'Onboard Video' moet die uiteraard op disabled

FDC = Floppy Disk/Drive Controller

Re: Re: pci videokaart erbij onboard uit

Geplaatst door meelman

De kaart waar je de kabel van je monitor in stopt... ;)

En bios staat vast wel ergens "init display first" oid. Die moet op PCI. Als er staat 'Onboard Video' moet die uiteraard op disabled

FDC = Floppy Disk/Drive Controller

Tanx man, init Display first stond er inderdaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan