PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

Status
Niet open voor verdere reacties.

brian lesoto

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Is een PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller compatibel met een PCI Express x1 connector?

Dit is een ouder Intel DG33TL moederbord met Sata I/USB2 en er zou daar een SSD schijf moeten worden op aangesloten mits dat er eerst een DeLOCK kaart PCIe 2.0 x1 USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller ingebouwd word.
Maar ik vraag mij daarbij af of die kaart zal werken op dat moederbord.

Ligt eraan welk merk en type. Op bol.com staan er veel die backwards compatible zijn. Wat wil zeggen het werkt wel, maar je haalt nooit de snelheid eruit en het heeft geen nut de kaart erin te doen. Nieuw moederbord beveel ik je aan. De 6GB/ps haal je sowieso al nooit met pci 1.

Zo'n controllerkaart kan prima en verwar niet de doorvoersnelheid niet met de bandbreedte.
Een PCI-e 1x heeft geen moeite met sata 6 GB/s.

Regel 1, ik heb altijd gelijk.
Regel 2, heb ik het niet treedt regel 1 in werking.:cool:

Maare, die dingen kosten geen drol.....

Het is waar wat lange pier zegt. Maar sowieso raad ik alsnog een nieuw moederbord aan voor betere prestaties.

Het zal inderdaad werken.

Haha lange pier leuke regels

Regel 1, ik heb altijd gelijk.
Regel 2, heb ik het niet treedt regel 1 in werking.:cool:

Maare, die dingen kosten geen drol.....

Hoeveel kost zo'n kaart dan wel?
Een ander moederbord is in dit geval geen optie omdat dit nog een LGA775 CPU is, een nieuw mobo, CPU EN Geheugen kosten ook veel geld.
Het zit zo, ik heb al twee snelle Pc's en had nog dat Intel mobo + CPU liggen de rest is tweede hands spul maar de comp werkt goed, alleen haal ik niet uit die SSD wat er uit te halen is.
Bij Coolblue had ik een kaartje gevonden en die kost +/- € 55,00.

Dan zou ik je eens aanraden bij bol te kijken. Voor de helft van het geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan