PCIe x16 in een PCI computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefann

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo,
Ik heb n klein vraagje; Ik wil mn oude kaart (nVidia 7050) omwisselen voor een nieuwe videokaart (nVidia GTS 250) met een PCIe x16 v2.0 aansluiting, past die in mijn pc? Ik heb zelf een PCI aansluiting.. Mijn moederbord is: Packard Bell Bv MCP73VT-PM..

Stefan

Het bord heeft een normaal PCI-e 16x slot en daar gaat een PCI-e kaart gewoon in. Het maakt niet uit of de versie van PCI-e 1.x is, het is allemaal backwards competable.

PCI is een ander slot dan PCI-e. Daarnaast een PCI-e 1x is een veel kleiner slot dan PCI-e 16x.

Het bord heeft een normaal PCI-e 16x slot en daar gaat een PCI-e kaart gewoon in. Het maakt niet uit of de versie van PCI-e 1.x is, het is allemaal backwards competable.

Is inderdaad allemaal wel backwards compatible... maar je haalt niet het maximum uit je kaart..... (bandbreedte 2.0 is veel groter)

Is je voeding zwaar genoeg om die nieuwe kaart te "trekken"?

PCI is een ander slot dan PCI-e. Daarnaast een PCI-e 1x is een veel kleiner slot dan PCI-e 16x.

Wilde net zeggen

Maar een pci-e x1 card past dan wel weer in pci-e x2/4/8/16 of 32:)

Maar hij past op je moederboord hoor:)

Laatst bewerkt:
Ok bdankt :thumb:

Of hij erin past moet ik waarschijnlijk zelf opmeten he?

@ErpCity:
Ja ik hoop het:
Packard Bell iMedia D2450
Intel Pentium E2200 @ 2,2 Ghz Dual Core
2gb Werkgeheugen

Ik heb n 19" scherm, zou ik het hiermee op max. (1440x900) kunnen spele?

Ps: Helpt ik helpmij.nl als ik het via alternate.nl koop? Zoiets las ik ergens..

Stefan

Ok bdankt :thumb:

Of hij erin past moet ik waarschijnlijk zelf opmeten he?

@ErpCity:
Ja ik hoop het:
Packard Bell iMedia D2450
Intel Pentium E2200 @ 2,2 Ghz Dual Core
2gb Werkgeheugen

Ik heb n 19" scherm, zou ik het hiermee op max. (1440x900) kunnen spele?

Ps: Helpt ik helpmij.nl als ik het via alternate.nl koop? Zoiets las ik ergens..

Stefan

Uhm nee, Hij kan alleen in een PCI-e x16 slot, dus er valt weinig te meten danbehalve of hij in je kast past.

Ja op 19" schermen kan je op 1400x900 spelen.

Nee, dat is nu Azerty geworden ;):thumb:

Laatst bewerkt:
voeding

ha die beste stefan ik zit met exact het zelfde probleem met uiteraard de zelfde pc
ik ga mij kaart vervangen heb het al besteld voor en ati radeon hd5760
Maar.... ik heb al naar jou kaart gekeken en je voeding waarschijnlijk en fsp 250-60hen
kan het niet aan hij kan max 250 W voortbrengen en voor die kaart moet je minimaal 400 W hebben:( ik weet het is verrot:D

daarmee stel ik de volgende vraag voor mij en voor stefen(als je en nieuwe voeding koopt)
past en gewone voeding wel in die pc ik heb zelf deze op het oog HKC 430WATT 12cm fan
maybe kan iemande het volgende probleem oplossen
GrtZ
max

Mijn probleem is helemaal opgelost :)
Ik heb de nVidia GTS250 gekocht met daarbij een nieuwe voeding van 420watt (standaard grote, gewoon bij lokale winkel erin gezet met hulp)! Echt een wereld van verschil vergeleken met de 7050onboard.. Draaide eerst cod4 op 640x480 met 20 fps, nu 1440x900 met 60fps :thumb:

Ja je moet zeker oppassen met de grote van de voeding want kwou eerst een andere kopen maar die paste niet! Ik raad aan om je PC mee te nemen naar een "echte"" winkel ipv hem via internet te kopen..

Stefan

ja dat was ik ook al van plan want die kast is niet de grootste:D
ik heb er al wel een besteld van 580 W
maar ik kan terug sturen als hij niet past ps ik hem er ook en nieuwe video kaart in gezet
de ati radeon 5620 maar hij loopt perfect aleen gta 4 met 12 fps:( maar komt door de fail scripts en fail port van gta

Toch geen HKC he? Welk merk is die 580 watter? HKC is echt het toppunt van slechtheid namelijk. Een voeding is echt een punt waar je niet op moet bezuinigen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan