PCMCIA of PCI-adapter ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Ik wil een draadloos netwerk opzetten.

Een router heb ik al (D-Link DSL 604+).
Nu wil ik mij nog enkele netwerkadapters aanschaffen.
Ofwel een PCMCIA-kaart, ofwel zo één met een antenne. Wat is de beste keuze ? Wat is het verschil eigenlijk ?
Bij de PCMCIA-kaart moet ik waarschijnlijk ook zo'n card drive installeren want het is een desktop. Kom ik dan duurder uit ?
Welke snelheid is het beste voor mij ? 11, 22 of 54 Mbps ?
Er zullen 3 desktops + 1 laptop op worden gekoppeld in een huis van 10 op 16 meter.
Ik gebruik Windows XP Pro.

Je haalt denk ik een paar dingen door elkaar. Een pcmcia-kaart is voor een laptop. Wat jij bedoelt is een pci-kaart. die heb je inderdaad met antenne aan een draadje of een antenne direct aan de kaart geschroeft (die je wel vaak kan verwijderen)
Snelheid is afhankelijk van de afstand die je moet overbruggen. Heb je veel obstakels in de buurt (beton, metaal enz.) dan haal je geen 54 mbs. meestal schakeld zo'n kaart dan terug naar een lagere snelheid.

Laatst bewerkt:
Voor een desktop-pc zou ik een verplaatsbare WLAN-adapter pakken. Dus die je aan de bijgeleverde USB-kabel kan koppelen.

Ik zit zelf op zolder omdat mijn pc hier staat en mijn WLAN-router hangt 2 verdiepingen lager in de meterkast, naast mijn Chello-modem.

Met een WLAN-pen heb ik geen bereik, als ik met 2 laptops die ik heb, hier ga zitten, heb ik nauwelijks bereik. Één van deze laptops heeft een ingebouwde WLAN-adapter en de andere laptop heeft een WLAN PCMIA-adapter.

Met mijn WLAN USB-adapter heb ik een signaal-sterkte die continue ''zeer goed'' als status heeft en dus op volle snelheid werkt.

Dat is dus deze:
72368-9173.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan