Pcmcia of usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cybermaxx

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Ik zit met een vraag. Ik heb de keuze om draadloos te internetten. Natuurlijk pak ik deze met beide handen, maar de vraag is; wat is dan beter pcmcia of een usb stick die ook dan voor draadloos internet zorgt.

Hier is een link voor de vergelijking;

Klik hier

Alvast bedankt,
Cybermaxx:thumb:

Ik had eerst een pcmcia wlan kaartje en beviel goed. Nu heb ik een usb stick en qua functioneren totaal geen problemen alleen kan he tonhandig zijn wanneer je weinig usb poorten hebt.... dit lijkt mij de enige belangrijke reden op pcmcia te doen (of er moet nog een groot prijsverschil in zitten)

Ik had eerst een pcmcia wlan kaartje en beviel goed. Nu heb ik een usb stick en qua functioneren totaal geen problemen alleen kan he tonhandig zijn wanneer je weinig usb poorten hebt.... dit lijkt mij de enige belangrijke reden op pcmcia te doen (of er moet nog een groot prijsverschil in zitten)

Beide zijn 30 euro, en ik heb 4 usb poorten. Dat zal wel niet het probleem zijn. Nu je begint over het geval dat ik wel voor goed (als ik dan internet) mijn 4e usb poort kwijt ben terwijl ik dan een pcmcia sleuf heb. Mijn vraag is, hoeveel steekt zo'n kaart eruit? 1 cm? Daar zit ik een beetje mee. Iid geval heb ik nu wel een voorkeur naar pcmcia, maar dat werkt dan wel het zelfde als usb, inpluggen, instellen en internetten?

En ik zou toch kiezen voor USB, kan je ook nog eens op een 'gewone' pc gebruik van maken. Dat is dan de enige reden die ik kan bedenken waarom iets de voorkeur zou hebben.

En ik zou toch kiezen voor USB, kan je ook nog eens op een 'gewone' pc gebruik van maken. Dat is dan de enige reden die ik kan bedenken waarom iets de voorkeur zou hebben.

Ik denk dat ik die optie niet echt heb. Mijn pc zit dus aan een utp kabel die mij dus internet levert. Verder heb ik geen pc's meer en om nou medere pc's te kopen heeft echt geen zin :p Geld te kort :rolleyes: Maar als geld nou aan de bomen zou groeien, wat zouden we dan plukken zeg :p :p

Ik denk dat ik er uit ben, dat ik toch voor de pcmcia gaat. Iedereen bedankt :thumb:

pcmcia steekt cm of 3 uit usb veel meer, laatst genoemde kan dus " breekbaar" zijn wanneer je bvb met laptop op schoot werkt

PMCIA versus USB

In de eerste plaats is PMCIA sneller dan USB waar onterecht teveel over wordt opgegeven.
En meestal zijn de USB poorten te weinig voorhanden dus ben je daar zuinig op. USB is kwetsbaarder, steekt teveel uit. Kabel is misschien rommeliger en minder praktisch maar wel het snelste en veiligste, overigens ook gemakkelijker te installeren.
BrnrdsJng

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan