PC's in netwerk worden niet meer getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Op mijn Windows 7 ultimate (64bit) PC zijn plotseling alle PC in mijn thuisnetwerk verdwenen althans in ze worden niet getoond in windows explorer. Vanaf de andere PC's (met Windows XP) kan ik wel alle andere PC's zien.
Netwerkdetectie staat aan.
Ook alle netwerkservices staan op automatisch.
Wat kan er nog meer fout staan?
Chris

Hoi,
heb je pas geleden je accountinstellingen veranderd? De UAC-schuifregelaar hoger gezet? Je moet jezelf afvragen wat je hebt veranderd voor het probleem begon. Updates binnengekregen? Het probleem ligt wss op je Win 7 pc, probeer eerst eens een systeemherstel te doen en kijk of dat wat oplost.
Naslag leesvoer.

Laatst bewerkt:
Mik,
Nee, ik heb geen essentiele zaken veranderd.
Vanuit de XP pc's zie ik wel het netwerk incl. de Windows 7 PC.
Omgekeerd niet.
Maar nu nog iets vreemds.
Vanuit het bestand menu van Open Ofice (op de W7 PC) zie ik wel het hele netwerk, maar tegelijkertijd vanuit Windows explorer (op de W7 PC) zie hij alleen zichzelf.

????????????
Daar heb ik zo vlug even geen antwoord op. :o
Maar het steekt wel, dus dit krijgt zeker 'n vervolg.
Kun je eens bij Open Office onder de tab beveiliging kijken welke rechten/machtigingen dat programma heeft?

Klik rechts op het .exe bestand van Open Office (wss onder Program Files) eigenschappen>tab beveiliging.

Bij gebruikers staat alleen schrijven
Bij Administrators alles toegestaan
Bij System ook alles

:o:o:o
Zeker weten dat je geen nieuwe beveiligingsupdates van MS hebt binnengekregen? Heb je de updates op automatisch staan?
Kun je de updategeschiedenis eens bekijken? (Windows Update>geschiedenis van updates weergeven)
Je hebt verder de tutorial #2 goed doorgelezen/
Al eens via de prompt het volgend command uitgeprobeerd? Wel als administrator uitvoeren (klik rechts op de prompt).
NET CONFIG SERVER /HIDDEN:NO
Vraag anders eerst de status op met het command:
NET CONFIG SERVER

Laatst bewerkt:
Ok, we horen het wel.
Misschien komen er nog meer suggesties binnen.

Mik,

Ik weet niet wat er veranderd is maar vanochtend werden ineens wel alle PC zichtbaar in de verkenner.
Ik wilde het maar even zo laten.
Bedankt voor de response
Chris

Graag gedaan hoor! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan