pc's koppelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter nauel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nauel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2005
Ik heb een computer met windows XP en kabelinternet aansluiting in kantoor staan. Sinds kort heb ik een tweede multimediapc (Medion Aldi) in de woonkamer staan. Nu zou ik deze twee graag willen koppelen, zowel het internet gebruik als de bestanden, zodat ik ook in de huiskamer de bestanden die op de computer in het kantoortje kan gebruiken. Dit zal ongetwijfeld mogelijk zijn, alleen ik heb geen idee hoe en wat ik hiervoor nodig heb. Wellicht zijn er mensen die dit lezen en mij hier iets over kunnen vertellen.
Bedankt.

Er zijn allerlei mogelijkheden.

Zelf heb ik een netwerk met 3 pc's.
Twee daarvan gebruik ik op de manier zoals je wilt.
Je gebruikt (als je een netwerk hebt) gewoon extern bureaublad. Je kunt ieder moment het beeld van de ander overnemen.
Wel is hiervoor Windows Proffesional nodig op beide pc. Met Home is het me niet gelukt.
Extern bureablad schijnt ook te kunnen zonder netwerk maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik neem aan dat je nu met een modem werkt.Persoonlijk zou ik je willen adviseren om een router aan te sluiten zodat je onafhankelijk van elkaar kunt werken.Kijk even op de homepage van je provider wat voor merk ze ondersteunen.

Het slimste is denk ik een Router kopen, beiden PC's aansluiten en dan de Wizard Thuisnetwerk draaien :).

Edit: @Elisa: Klopt, home heeft die functie niet.

Bedankt voor de reacties tot nu toe, mijn volgende vraag is :wat voor router?

In ieder geval een kabelrouter.
Draytek heeft deze. Kun je alvast bekijken maar ik zou zeker reacties afwachten want Draytek is niet de goedkoopste. Wel heel goed in te regelen.

Ik ga voor zyxel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan