PC's (Vista en XP) zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik heb 3 PC's. Eén met Vista en twee met XP. Alle drie zijn ze draadlood verbonden met een Linksys WRT4G (ingesteld als router) en hebben ze via deze router een internet verbinding. Ik krijg het niet voor elkaar om via mij PC (Vista) de andere PC's te benaderen. Ik heb al van alles doorgelezen op jullie forum en elders maar kan geen helderere stap voor stap uitleg vinden hoe e.e.a nu in te stellen.

Kan iemand mij helpen met wat tips of een link waarin de uitleg staat.

Fred:rolleyes:

Ten eerste bedankt voor de snelle reactie.

Echter:
Ik heb dit al geprobeerd. Kom hier niet verder mee. In het kort:
Als ik e.e.a. doe wordt er een wizzard opgestart voor het toevoegen van een router of toegangspunt in een draadloos netwerk. Vervolgens wordt mijn netwerk gescand en krijg ik de melding dat er netwerkhardware niet automatisch geconfigureerd kan worden.
Ik kan dan: 1e handmatig configureren of 2e instellingen voor draadloosnetwerk op een USB station opslaan kiezen.
Als ik 1 doe dan kom ik in de webpagina van mijn ASDL modem en weet dan niet wat ik vervolgens moet doen.
Als ik 2 doe en de usb stik in de tweede XP PC doe en draadloos netwerk instellen afspeel krijg ik een foutmelding dat de wizzard mogelijk niet werkt en dat ik artikel 871122 van de Miocrosoft knowledge base moet raadplegen.

Hoe echter verder?
:rolleyes:

Heb je toevallig een Firewall Antivirus Gedoe van symantec , Mcafee ofzo /?
Noem maar op :

Probleem opgelost. Het lag inderdaad aan de firewall instellingen van mijn Norton Internet Securit. Door de PC's in het netwerk als" trusted" aan te geven in firewall config, werkt het!

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan