pc's zien elkaar wel maar kunnen niet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond-hubertu

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Beste Helpmij'ers,

Ik heb sinds kort een chello verbinding. Mijn vraag is als volgt:

ik heb twee pc's, beide onder XP, pc 1 ziet pc 2 en andersom. Pc 1 kan pc 2 benaderen/delen maar andersom niet. Heb al geprobeerd om de ip-adressen aan te passen maar niets helpt. Als ik vanaf pc 2 pc 1 probeer te bereiken dan krijgik een melding over onvoldoende toegangsrechten (heb ik wel aangepast onder computerbeheer/gebruikers) kan dit iets te maken hebben met het feit dat ik twee netwerkkaarten in pc 2 heb, 1 voor mijn crosscable verbinding met pc 1 en 1 voor het modem van chello. Internet delen lukt zo dus ook niet. Wie o wie heeft het antwoord voor mij

Voor het internetdelen moet je het internetdelen vinkje wel aanzetten voorzover je dat nog niet gedaan hebt.

Heb je op de pc die je niet kan benaderen een firewall draaien? (let ook op de interne firewall)

ik heb nog niet aan Zonealarm gedacht, mogelijk is dat het antwoord. Ga dit morgen proberen want moet zo weg.alvast bedankt voor de tip

Opnieuw de wizard netwerken gedraaid en zonealrm uit en ja wel pc twee kan via pc 1 het internet op, maar de schijven van beide pc's kan ik niet bereiken, krijg dan telkens de melding dat ik onvoldoende rechten heb, ik heb toch bij gebruikerseigenschappen alle vinkjes gezet, wijzigen etc:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan