Pcsx2 0.8.1 werkt niet:S:S:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
Hallo iedereen

Ik heb een spel voor de PS2 en wil die op mijn computer spelen. maar ik weet niet precies hoe dat werkt. als ik "start CD" klik. dan open ik het .iso file. en wil ik hem starten, maar dan krijg ik dit:

CDVDiso Msg

Error loading "dat waar het spel staat(in welke map)"

Dan klik ik op OK, en krijg dit:

Pcsx2 Msg(bericht)

Fout bij het openen CDVD plugin.

weet iemand wat dat betekent??? Ik denk dat ik één of ander plugin moet downloaden. maar weet nie welke. kan iemand me helpen?

Groetjes Jossi
 
PS2 spellen emuleren vraagt om heel veel rekenkracht van de PC en ik denk niet dat veel spellen speelbaar zullen zijn tenzij je echt een goede dual core processor heb.
Afgezien van dat raad ik je eerst aan de nieuwste versie van PCSX2 te downloaden (0.9.1). Na het downloaden start je PCSX2 en als je een spel op een PS2 dvd hebt, kies dan voor File > Run CD. Heb je een ISO bestandje, kies dan Run > Execute.
Het is wel belangrijk dat je een PS2 bios hebt voor dat programma, dit is illegaal om te downloaden maar legaal om van je eigen PS2 te dumpen (als je deze hebt). En anders kan een creatieve google search uitkomst bieden ;).
Succes!
 
Als ik op Run CD klik gaat hij automatisch er 1 openen. en de bron van dat bestand is veranderd dus kan hem nie meer vinden. hoe kan ik dat opnieuw instelle.

En als ik die cd weer opstart. heb ik ook weer dezelfde fout. en ik keek ff bij de conlsole en stond er dit:

**********************
rom2 NOT FOUND
**********************


**********************
erom NOT FOUND
**********************


GIF reset
 
Laatst bewerkt:
Ja ik snap wat je bedoelt :p. Ik heb hetzelfde.... Ten eerste: heb je een bios die past bij de regio van je spel? (Europees spel: PAL bios, Amerikaans spel: NTSC bios enz. enz).
Probeer is een ISO van je PS2 disc te maken en dat af te spelen. Dat moet werken als het goed is.
Probeer anders eens "Run CD" en dubbelklik dan eens op je bios (zie bijlage) en kijk of je beeld krijgt.
 

Bijlagen

  • ps21.jpg
    ps21.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 44
  • ps22.jpg
    ps22.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 62
ja.. ik denk dat mijn pc het niet aan kan. want toen ik een spel opstarte (een ander spel) dded hij het wel. stond er bij de conlsole dat er een patch niet kon worden gevonden. maar het spel lade gewoon door. en toen opeens iets van MFIFO VIF1 not ready!
dat stond er duizend keer. en toen kreeg ik z'n windows ding met Rapport verzenden
of Rapport niet verzenden.


Er staat dat ik een PS2 Bios 30004R V6 Pal bios heb.
 
Laatst bewerkt:
een vraagje tussendoor (offtopic) waar kun je een goed emulator vinden voor b.v. oud nintendo games ( b.v. mario kart enzz)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan