PCTV PRO stopt ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Ik heb al sinds 1.5 jaar PCTV PRO van Pinnacle die tot gisteren probleemloos werkte.
Als ik nu op het icoontje druk dan zie je wel het logo verschijnen van PCTV maar dan verdwijnt 'ie weer en is het programma niet opgestart.
Soms lukt dit wel maar na ca. 10 sec. "klapt" 'ie er weer uit.Wel hoor je soms nog wel het geluid van de zender maar het beeld is verdwenen.
Ik heb de software al meerdere keren ge(de)ïnstalleerd en zo ook de drivers.
Soms verschijn het welbekende blauwe scherm van Windows met als conflict de namen van de drivers.
Ook heb ik het programmaatje RegClean van Pinnacle laten draaien maar geen uitkomst.
Wie kan mij helpen?

MVG Alexia

Verwijderen via Software,vervolgens met verkenner de Directories in programfiles er van verwijderen.
En in het Register alle verwijzigingen van Pinnacle er uit halen(staan daar in onder software).
Maak wel eerst een reserve copy van het register!!!
Verwijder ook de kaart uit apparaatbeheer.
Start nu opnieuw op, Windows zal de kaart weer vinden ,maar niet er naar laten zoeken.
Doe nu de cd in de drive ,en installeer Pctv opnieuw.
Succes.

Dat is inderdaad een mogelijkheid, als het werkt zou dat een hoop werk schelen!!!
En dan een regcleaner er over heen om op teschonen.

Weet uit ervaring dat het werkt.

Maar het is wel 55 Mb, dus alleen iets voor breedbanders.

bedankt

Bedankt voor de suggesties...ik ga aan de slag.
Eerst probeer ik die update wel.
Alles eraf halen en weer installeren heb ik al geprobeerd en ook de Regcleaner is eroverheen gegaan.
PS Ik heb in die 1.5 jaar nooit problemen gehad met PCTV PRO; nu ineens heb ik dit.....

Groetjes Alexia

Ik heb de update geínstalleerd maar het probleem blijft.
Het programma wil niet opstarten.
Ook het leeghalen van de registry + RegCleaner mocht niet baten.
Wie o wie weet uitkomst?

Alexia

PCTV webtext

o ja....als ik PCTV webtext opstart krijg ik een melding dat of de hardware niet is geïnstalleerd of de software niet correct is geïnstalleerd of dat een andere toepassing de betreffende hardware exclusief gebruikt.
Ik hoop dat iemand raad weet.

Alexia

Iets geïnstaleerd.

Heb recent iets geïnstalleerd (hardware/software) of verwijderd.

Wat zit er zo allemaal in je PC.

Nog een optie.

Je oem.inf verwijderen.

Eric.

pctv

Hallo Eric,

Gezocht naar die "oem.inf" maar die is verwijderd...denk ik. kan 'm niet vinden.
Verder heb ik Pinnacle Studio 9.3 op de PC en Hollywood FX.
Windows XP Pentium 4 , 3 GHZ
Twinmos dual-channel 1024 Mb Kit, 2 x 512Mb PC3200
MSI Geforce FX5200-TRD, 128Mb DDR, DVI, TVo, Remote

Deze gegevens ff gespiekt op het blaadje, ik hoop dat je wat wijzer wordt met deze gegevens.

Als je nog andere gegevens wil dan hoor ik dat wel.

Overigens werkt de Pinnacle Studio 9.3 feilloos met de PCTV PRO , sinds enkele dagen heb ik dit euvel.

Ook geen gekke dingen gedownload of geïnstalleerd laatst ,dus één groot ? voor mij.

Bedankt alvast voor de moeite.

Alexia:thumb:

Inf files

Nee je hebt er een aantal want alles wat je installeerd aan hardware levert een oem.inf file op.

Windows onthoud zo wat voor hardware je hebt en waar hij de drivers kan vinden.

Alleen Bill Gates heeft bedacht dat jij daar niets mee te maken hebt en heeft ze dus verstopt (hidden). Je moet dus zoeken naar verborgen systeemfiles of even via mapopties verborgen weergeven aanvinken.

Het is een map die hangt onder Winnt en hij heet inf

Ze zijn genummerd zoek met kladblok even de goede,

Eric.

msi

Zover ik weet wordt die MSI geleverd met WinDVR.

Dus een paar vraagjes.

Je gebruikt PCTV pro met die grafische annex TV kaart?

Kan het zijn dat de ellende begon na de update naar 9.3 van Pinnacle Studio?

Doet WinDVR het ook niet meer?

Als je ze beide hebt geïnstaleerd zou het me niet verbazen als ze ruzie maken.

Eric.

oem.inf

Eric, ik heb de verborgen mappen aangekozen in "mapopties" maar ik kan geen oem.inf vinden.
Wel een map die OEM heet en een oeminf.exe van mijn printer.
Verder vindt ik wel een map die Windows NT heet maar geen winnt.
Sorry voor het ongemak maar kun je hier nog wat mee?

Alexia

WinDVD

Eric,

het programma bij MSI was van intervideo WinDVD5 en die werkt(e) prima met PCTV Pro.
Ik heb achter mijn PC een coaxkabel gestoken in de TV kaart.
Ik weet dat hij alleen dv naar binnen haalt geen analoog.( doe ik via mijn digitale camera)
De Pinnacle update naar 9.3 was geen probleem met de PCTV.

Alexia

Wel of geen PCTV kaart

Heb je nu wel of geen PCTV kaart.

Die kaart kan wel analoog in maar niet DV in bij mij.

Eric.

nog steeds niks

Eric, na het contact op MSN is het probleem nog niet opgelost.
Heel soms krijg ik de PCTV aan de praat maar veelal "loopt 'ie" dan toch vast.
Tekst van het blauwe scherm : "driver irql less or not equal" . Daaronder staat dan 2 maal de driver naam "rob_v.
Ik heb de driver al meerdere keren erafgehaalt en weer geïnstalleerd maar niets hoor.:mad:
Ik hoop dat er een oplossing is.

Hallo Alexia

De driver die je noemt is van pinnacle, kijk eens waar hij staat en hoe vaak je hem vind. Ze moeten allemaal gelijk zijn (grootte en date).

Heb je de laatste update van pinnacle ?

Ik zou graag om goed te kunnen antwoorden willen dat je mijn vragen even beantwoordt.

Hoe kan het dat jij zegt dat je kaart alleen DV aan kan tewijl die van mij dat niet kan. Voor DV heb je firewire nodig en dat zit er niet op.

Heb je nog gezocht naar de software van je MSI kaart, en is die netjes verwijdert.

Heb je ook de drivers van die hardware uit kunnen schakelen.

Eric.

Een simpele oplossing om er achter te komen of je last hebt van twee mpeg decoders die ruzie maken is:

Probeer aan een simpele grafische kaart te komen en zet die er even in. Als dan pinnacle het dan doet, is dat het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan