PCTV vision 5.90 pinnacle probleem: geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter ber15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ber15

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Hallo,

ik heb al enkele jaren PCTV vision van pinnacle en het heeft altijd zonder probleem gewerkt.
Nu heb ik laatst mijn computer opnieuw geïnstalleerd en service pack 2 erop gezet.
Eerst werkte niks, was er een fout met de hardware. Die heb ik inmiddels met een nieuwe driver kunnen oplossen.
Maar ik heb nu nog een probleem, ik heb geen geluid.
Het geluid werkt zo prima maar niet op PCTV.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden op internet.:confused:

Ik ken (denk ik) dat probleem.
Telkens wanneer je dat opnieuw installeert dan moet je alles opnieuw configureren, zo ook je geluid. Ik heb de PCTV pro en daar werkt het hetzelfde bij, ook pinnacle.
Als je alles opnieuw installeert moet je ook alles opnieuw configureren. Zo moet je aangeven in de gereedschapsbox waar je geluid zich bevindt en hoe je het aangesloten hebt. Je moet ook je kabeltje niet vergeten wat naar je onboard sound gaat. Het kan ook zijn dat je het moet doorlussen naar je geluidskaart.
Gewoon even alles nalopen in de instellingen en ik weet zeker dat je het weer aan de praat krijg . :thumb:

Edit: schiet me gelijk wat te binnen waar ik een vraag over heb (gaat ook over tv kaart) en dat zal ik dan ook gelijk plaatsen.

waar vind ik de gereeschapsbox?
Waar vind ik dat kabeltje?:confused:

Nou als je je tv programma start dan heb je dus links onder die gereedschaptools.
Waarschijnlijk heb jij die weggeklikt maar als je op je tv beeld rechts klikt dan krijg je een keuzemenu en kan je die tools dus tevoorschijn halen. En dat kabeltje is er als het goed is niet standaard bijgeleverd maar dat zou je dan even moeten aanschaffen. Het is een jacketplg kabeltje met aan beide kanten een jacketplug, eentje stop je in je tv kaart en het andere eind sluit je aan op je geluidskaart. ( niet de groene maar de line in gebruiken)

Je kan ook zo'n ouderwets kabeltje gebruiken wat je vroeger had van je onboard sound naar je cd speler. In dit geval plug je dus zo'n (zwart plat) kabeltje op je tv kaart en het andere eind sluit je aan op je onboard sound van je moederbord. Beiden werkt perfect alleen moet je het wel even instellen allemaal.

ik heb de instellingen van audio al enkele keren overlopen en veranderd maar zonder succes.
Ik heb bij ingang geluidsopname lijningang.
Bedoel je het kabeltje dat vanuit mijn geluidbox vertrekt?

Nee niet vanaf een geluidsbox maar vanaf je geluidskaart.
Als het goed is dan heb je aan de achterkant van je PC je aansluitingen voor je tv kaart en van je geluidskaart. Beiden een jacketplug aansluiting. Die moet je doorlussen en als je dat gedaan hebt, aangeven in de instellingen van je tv kaart.

hartelijk dank, ik heb geluid!
nogmaals bedankt!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan