PDA met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Zijn er ook PDA's in de handel die je net zo kan beveiligen als een computer. Dus zeg maar locken en met een password weer unlocken, zodat je weer toegang heb tot je PDA.

Mijn pds heeft windows mobile 5 als besturingsysteem.
Daarin zit het programma vergrendeling.
Als de pda een x tal minutene niet gebruikt wordt gaat de vergrendeling in.
deze kun je dan alleen ontgrendelen als je het wachtwoord weet.

en ik heb een pda van HP en van Acer en deze hebben beide die mogelijkheid.
en mijn mobile telefoon met ook windows mobile heeft het ook.

Dat is een standaard feature in Windows Mobile. Het wachtwoord moet dan zelfs wanneer je via een PC toegang wil krijgen tot de PDA ingetikt worden.

Mijn pds heeft windows mobile 5 als besturingsysteem.
Daarin zit het programma vergrendeling.
Als de pda een x tal minutene niet gebruikt wordt gaat de vergrendeling in.
deze kun je dan alleen ontgrendelen als je het wachtwoord weet.
Programma vergrendeling betekent mijn inziens dat je nog steeds de PDA in kan, alleen niet bij de programma's.

Welke series praten we hier dan over. Ik ben dus op zoek naar een PDA zonder navigatie en telefoon en die gelocked kan worden.

Wat je krijgt (in Windows Mobile) is een scherm dat álles blokkeert totdat je het juiste wachtwoord intikt. Zonder dat wachtwoord kan je geen programma's starten of bedienen, geen bestanden openen of verwijderen... helemaal niks :p

Wat je krijgt (in Windows Mobile) is een scherm dat álles blokkeert totdat je het juiste wachtwoord intikt. Zonder dat wachtwoord kan je geen programma's starten of bedienen, geen bestanden openen of verwijderen... helemaal niks :p
Ook niet d.m.v. een resetknop o.i.d.

Na een zogenaamde 'soft' reset (vergelijkbaar met de reset van een gewone PC) is vragen naar het wachtwoord het eerste wat 'ie doet.

Enige manier om er langs te komen is een 'hard' reset: alles op de PDA wordt dan teruggezet naar hoe het was toen 'ie uit de fabriek kwam, dus met een 'lege' Windows. Al je eigen bestanden die in het interne geheugen zaten, zijn dan gewist.

Na een zogenaamde 'soft' reset (vergelijkbaar met de reset van een gewone PC) is vragen naar het wachtwoord het eerste wat 'ie doet.

Enige manier om er langs te komen is een 'hard' reset: alles op de PDA wordt dan teruggezet naar hoe het was toen 'ie uit de fabriek kwam, dus met een 'lege' Windows. Al je eigen bestanden die in het interne geheugen zaten, zijn dan gewist.
Dus ook de contacten en afspraken in Outlook neem ik aan?

ja ook die....
maar die sla ik op op mijn geheugen kaart die ik er in heb gezet.

Op mijn hp ipaq (modelnummer niet meer te zien) staat windows 2002.
Daar kom je niet in als je geen vingerprint hebt ( dus een vingerafdruk) en dat werkt perfect.

Op alle fronten te beveiligen dus. :thumb:

wil je er een kopen.

wil je er een kopen.
Ik zelf niet, mijn baas wil ik overtuigen zodat +/- 13000 mensen er voor in aanmerking komen :D De policy bij ons is dat er geen PDA gebruikt mogen zolang er geen "locked down" aanwezig is op een PDA. Dit i.v.m. bedrijfsgeheimen die kunnen uitlekken.

Dan is beveiliging wel aardig belangrijk ja :D

Let er wel op dat alles op een losse geheugenkaart natuurlijk nog wél zonder wachtwoord toegankelijk kan zijn, bijvoorbeeld via een PC met cardreader. De gegevens zélf zijn namelijk niet versleuteld. Er zijn wel programma's die dat voor je kunnen doen, en ik meen dat Windows Mobile 6 (de nieuwste WM) het zelfs al ingebouwd heeft.

Dus het advies is, geen losse geheugenkaart en wanneer wel dan versleutelen.

je mag die van mij lenen om te laten zien.....

Ik zelf niet, mijn baas wil ik overtuigen zodat +/- 13000 mensen er voor in aanmerking komen :D De policy bij ons is dat er geen PDA gebruikt mogen zolang er geen "locked down" aanwezig is op een PDA. Dit i.v.m. bedrijfsgeheimen die kunnen uitlekken.

Dan moet je ook even gaan kijken naar extratools voor pda's

ik denk hierbij aan een mobile groupware ala onebridge (http://www.sybase.com/products/mobilesolutions/onebridge) voor syncen met het bedrijfs netwerk die device onafhankelijk is waarin tools verwerkt zijn als een remote kill zodat je bij verlies de apparaten kan killen vanaf de serverkant (ik werk bij een van de grootste verzekeraars die deze software gebruikt
voor het beveiligen van pda's 20000+ werknemers waarbij 1000+ pda's) daarnaast kun je deze software laten verplichten een device password ingesteld te hebben.

hiernaast kun je ook 3th party tools installeren die een zelfde kill functie geven bij het x keer foutief invoeren van het password van het device voor het geval de server side omzeilt word.

daarnaast weet ik niet wat de security doet zodra een gebruiker de versleutelde card vervangt door zijn eigen kaartje die hij bij zijn foto toestel heeft "want die is groter".
en of je dat kan verbieden doormiddel van policy achtige functies is de vraag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan