PDA valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een Asus 620 waarop ik de software van Tomtom heb gezet. In de \auto een navigatiesetje.
Toen ik dat navigatiesetje aansloot op mijn PDA, was ik ineens alles kwijt. Het din deed helemaal niets meer.
Vervolgens heb ik gereset. Stom, want toen hij in een zwart scherm vroeg of de backup teruggezet moest worden, heb ik ja gez\egd. Nu ben ik dus alles kwijt. Alle instellingen, afspraken etc.
Gelukkig heb een beckup van mij afspraken kunnen terugzetten, maar mij belangrijkste vraag is: hoe voorkom ik dit? Kan deze crash aan dat navigatiesetje liggen? En waar is mij Tomtom software gebleven? Ik kan zien dat de storagekaart data bevat, maar ik kan Tom tom niet meer vinden....

Dit probleem heeft mijn vader ook gehad. Alles gereset/gewist op zijn iPAQ. Als het goed is komt er binnenkort een nieuwe versie van Windows CE uit waarmee het mogelijk is om wél je hele geheugenkaartje te kunnen backuppen. De enige oplossing die ik heb gevonden tot die tijd is niet echt een oplossing maar het compleet herinstalleren van je PDA'tje als zoiets gebeurt.

Geplaatst door Smartguy
Dit probleem heeft mijn vader ook gehad. Alles gereset/gewist op zijn iPAQ. Als het goed is komt er binnenkort een nieuwe versie van Windows CE uit waarmee het mogelijk is om wél je hele geheugenkaartje te kunnen backuppen. De enige oplossing die ik heb gevonden tot die tijd is niet echt een oplossing maar het compleet herinstalleren van je PDA'tje als zoiets gebeurt.

Dank voor je reactie. Ik ga verder op het PDA forum....

Algemeen probleem

Hallo,

Ik heb een Acer n10 met WCE 2003 erop en het gebeurde mij in het begin ook erg vaak, met en zonder tomtom. Mijn buurman heeft een IPAQ 2??? van de zaak en daar gebruiken ze heel veel die PDA's en overal hetzelfde probleem. Als de accu helemaal leeg is is alles weg en moet je een backup terug zetten.
lijkt mij een Windows gerelateerd probleem.
Heb zelf de auto back up gezet op 40%, zodat als de accu op 40% staat hij gaat draaien.

Groetjes en succes

Het is bekend dat de backup van Windows CE nogal wat problemen kan geven met het terug zetten van een backup.

Ik gebruik daarom al een tijd het backup progje van Sprite, en al een paar keer een backup terug gezet zonder problemen.
Met TomTom en andere progjes op mijn PDA geen probleem.

http://www.spritesoftware.com/en/index.htm

Met vriendelijke groet.

Goede dag ,

Ik heb ook een asus A 620,

Kan iemand mij vertellen wat waar hoort te staan op de div geheugens. er zit een kaart in ....256 mb,maar er zitten volgens mij nog 2 geheugens in

op de kaart staat benelux maar het programma tomtom
staat dat ergens vast zodat je het niet weg kunt gooien?

En als laatste hoe instaleer ik een kaart BV duitsland,die ik via limeware binnen haal.

hoe werkt dat ........of om veel typewerk te voorkomen is er een site waar dat in dudelijk nederlands staat

BVD..................:o

Geplaatst door schrale1
Goede dag ,

Kan iemand mij vertellen wat waar hoort te staan op de div geheugens. er zit een kaart in ....256 mb,maar er zitten volgens mij nog 2 geheugens in

Wat er op de diverse geheugens staat bepaal je zelf tijdens het installeren van het programma.
Op mijn HP is het zo verdeeld:
Het Main geheugen (+/- 58 mb) en dan heb je nog het aparte iPAQ File Store (+/- 4 mb).

Daarnaast kan er nog een SD en een CF kaart in.

Geplaatst door schrale1
Goede dag ,

op de kaart staat benelux maar het programma tomtom
staat dat ergens vast zodat je het niet weg kunt gooien

De navigatie software (TomTom) zal wel in het Main gegeugen staan.
En je kaartsoftware zoals je al aangaf op je geheugenkaartje.
Alles is te verwijderen ook je navigatie software al staat het in je Main geheugen, bijvoorbeeld door een Hard Reset.

Geplaatst door schrale1
Goede dag ,

En als laatste hoe instaleer ik een kaart BV duitsland,die ik via limeware binnen haal.

Normaal zit er een setup bij, mocht dit niet zo zijn probeer het dan eens naar je geheugenkaartje te kopieren of te slepen.

Met vriendelijke groet.

kaart instaleren

Hallo Kornelis....

de map naar de geheugen kaart slepen werkt,

Ik kan naar een plaats en straat navigeren alleen zegt de tomtom dan dat er geen route is.

dus of de map is niet compleet.....of de instalatie is niet goed.

is dit te controleren??

Bedankt voor u eventuele reactie:thumb:

Hoi schrale1

Welke versie van TomTom gebruik je?
En wat is de fout melding precies, komt er mischien te staan geen GPS signaal?

Met vriendelijke groet.

Het gaat over tomtom 5.000 (4890)

Alles werkt normaal (Benelux) pak ik de kaart in dit geval UK (van limeware gecopieerd) dan werkt alles nog normaal totdat ik stad straat in voer dan zegt hij in het navigatie scherm rechts boven,zwart vlak met daarin er is geen route!!!

(Hoop dat dit duidelijk is ....

en bedankt maar weer Kornelis

Ja natuurlijk ,

ik ben er al achter dat het aan mij ligt, heb zojuist

de kaarten van noord en zuid graet britagne op de memory kaart gezet ......Kaart in pda maar daar zie je ze niet alleen benelux zie, terwijl als ik de kaart uitlees op computer de mappen wel zie met daarin
alle file's

Gegroet maar weer!!!!!!

Het kan ook zo zijn als je hier in Nederland met een GPS signaal een route maakt in de kaart van Engeland.
Dat de navigatie software zich niet kan vinden daar je de kaart van GB hebt geselecteerd en je bent in Nederland.

En je dan de melding krijgt geen route.

Met vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan