• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pdf afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bkoppers

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Wie kan mij ff verder helpen?

Onderstaande code gebruik ik in Excel om een pdf bestand te maken van een selectieveld in excel, echter als de PDF bestandsnaam reeds bestaat dan wordt hij zonder melding overschreven, graag zou ik willen dat de verkenner wordt geopend, in uiteraard "ThisWorkbook.Path", waarbij ik dan de bestandsnaam kan wijzigen.

Code:
Sub print1()
' 1 pagina printen
    Range("A1:K30").Select
    Range("K30").Activate
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$A$1:$K$30"
    ChDir ThisWorkbook.Path & ""
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        ThisWorkbook.Path & "\" & Range("Ordernummer").Value & " - Line " & Range("Line").Value & " - rapporten.pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
        :=False, OpenAfterPublish:=True
End Sub

al vast bedankt voor diegene met de oplossing.

Laatst bewerkt:
Kun je svp code markeringen toevoegen ?

Code:
Sub test()
' 1 pagina printen
    fName = ThisWorkbook.Path & "\" & Range("Ordernummer").Value & " - Line " & Range("Line").Value & " - rapporten.pdf"
    If Dir(fName) <> vbNullString Then fName = Application.InputBox("Geef een andere bestandsnaam op !!", "Bestandsnaam wijzigen", fName, , , , , 2)
    Range("A1:K30").ExportAsFixedFormat 0, fName
End Sub

Bedankt voor deze oplossing.

Nu is het echter het geval dat de bestandsnaam incl. locatie zo lang is dat de "inputBox" te klein is, en wanneer ik met de pijltjes naar rechts ga dan wordt de cel verwijzing ingevuld. Kan ik ook enkel de bestandsnaam invullen en dat het dan opgeslagen wordt in dezelfde dir. als het excel bestand. Wanneer ik nu enkel de bestandsnaam invul, wordt de pdf opgeslagen in "mijn documenten".

Welk deel v/d bestandsnaam wil je dan kunnen wijzigen ?
Vervang dat gedeelte door de Application.Inputbox.

Ik heb nu alleen de bestandsnaam ingevuld staan, dat is prima, maar nu wordt hij na het hernoemen opgeslagen in mijn documenten, wellicht omdat de Thisworkbook.path er niet voor staat. is er nog een andere mogelijkheid, om er voor te zorgen dat het wel in de zelfde map wordt opgeslagen dan het excel bestand, maar zonder dat de volledige pad verwijzing in de InputBox komt te staan?

Code:
Sub A_test()
' 1 pagina printen
    fname = ThisWorkbook.Path & "\" & Range("Ordernummer").Value & " - Line " & Range("Line").Value & " - rapporten.pdf"
    If Dir(fname) <> vbNullString Then fname = Application.InputBox("Geef een andere bestandsnaam op !!", "Bestandsnaam Bestaat al !!", Range("Ordernummer").Value & " - Line " & Range("Line").Value & " - rapporten.pdf", , , , , 2)
    Range("A1:K30").ExportAsFixedFormat 0, fname
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
Sub A_test()
' 1 pagina printen
    fname = ThisWorkbook.Path & "\" & Range("Ordernummer").Value & " - Line " & Range("Line").Value & " - rapporten.pdf"
    If Dir(fname) <> vbNullString Then fname = thisworkbook.path & "\" & Application.InputBox("Geef een andere bestandsnaam op !!", "Bestandsnaam Bestaat al !!", Range("Ordernummer").Value & " - Line " & Range("Line").Value & " - rapporten.pdf", , , , , 2)
    Range("A1:K30").ExportAsFixedFormat 0, fname
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan