• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF-bestand binnenhalen in Excel 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste lezer(s),

Ik heb een heel korte vraag.
Is het mogelijk een pdf-bestand binnen te halen in Excel 2019.
Dit schijnt voor zover ik weet alleen in office 365 mogelijk te zijn

Groet,
Toby.

Het kan wel..... maar of je er iets mee opschiet, iets leesbaars aan overhoudt.....
Waarom stel je eigenlijk de vraag ..... je kunt het toch heel eenvoudig zelf doen en zien welke onleesbare troep je krijgt.... kies wel "alle bestandstypen openen"... bij bestand openen in Excel... pdf staat nl niet in het lijstje....

Das in MS Word, daar kan het vaak wel en als je geluk hebt blijft de opmaak goed.

Het kan handig zijn als je met tabellen werkt en er verder mee wilt rekenen.

Inderdaad in Word is dit wel mogelijk,

Ik zal hier later mee aan de slag gaan en houd jullie op de hoogte

Groet,
Toby

Snuffel de pdf naar Excel online omzettings sites eens af.
Er zijn er die best een aardige resultaat voor Excel kunnen genereren, maar het verschil per pdf kan groot zijn.
Dus een kwestie van hoeveel tijd je er in wilt steken.

Als je een pdf met een tabel netjes in Word overkrijgt, kun je soms ook die tabel naar Excel copyen, maar dat lukt niet altijd.

Bij converteren van PDF naar Excel, wordt ten allen tijde (voor zover ik weet) allse wel netjes in cellen geplaatst, doch alles is tekst.
Zelfs hetgeen op getallen of tijd lijkt. En formules (uiteraard) zowiezo niet...

Niet mee eens, het kan ook met tabelopmaak naar Excel omgezet worden
https://pdftables.com/
Er zijn ook online convertors, die sites kunnen, maar mijn ervaring is dat je het proberen moet en anders krijg je alle getallen in cel A1, B1, C1.... net zolang als de tabel is, afgewisseld met een cel met tekst.
Helaas kun je het ook niet altijd als csv importeren, de delimiter is niet altijd het zelfde immers het is geen nette export met een bewust gekozen delimiter.

Probeer eens met Power Query: Gegevens > Gegevens ophalen > Uit bestand > Uit PDF
Zie dit voorbeeld.
Dit is Power BI maar deze pdf-connector is nu ook in Excel 365 beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan