pdf bestand print onderste boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sacramentijnen

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Hallo,

Wij hebben hier een pdf bestandje van 4 pagina's die wij als boekje willen uitprinten op onze HP officejet pro l7600. Op zich print hij netjes een boekje, alleen bladzijde 2 x 3 worden onderste boven afgedrukt. Ik heb al heel wat instellingen één voor één aangepast, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij hiermee helpen?
Vesrie adobe reader: 10.1.5

Bij voorbaat dank.

Beste Ron,

Dank voor het meedenken, maar in de manual had ik al gekeken, maar geen oplossing gevonden. Ik heb eerder het gevoel dat ik het in het pdf bestand moet zoeken. Ik heb daar al eerder een probleem mee gehad. Toen ik vier pagina's heb ingescand kwam de tweede pagina overdwars op het scherm! Als ik nu een pdf bestand als boekje wil uitprinten blijven de instellingen ook staan. Volgens mij moet het printerscherm dan weer op de oorspronkelijke posities komen.
Een voorbeeld: ik had weer geprobeerd boekje uit te printen, dus instellingen: boekje, dubbelzijdig etc. Toen mijn collega een formulier (A4) uit wilde printen kwam het pdf bestand er heel klein uit, ze kreeg de print niet groter. Ik ga kijken: staan de printerinstellingen nog op een boekje etc. Ik heb dit aangepast en het formulier kwam er toen normaal uit. Die instellingen hadden toch automatisch op de standaardinstelling terug moeten komen?
Inmiddels hebben wij een nieuw kopieerapparaat waarmee wij het boekje kunnen printen, maar ik baal gewoon dat het met onze hp printer niet meer lukt. In het begin heb ik wel boekjes kunnen printen, maar inmiddels is er veel veranderd en aangepast door onze IT medewerker. Ik denk dat ik dit probleem maar beter kan laten rusten, we kunnen immers een boekje printen, maar stiekum zou ik het euvel wel op willen lossen. Maar waar te zoeken? Software HP of adobe of toch instellingen?
Ik wacht het nieuwe contactblad af en probeer het dan weer van voren af aan. Vlgs IT moet het aan de hp instellingen liggen, maar verder maakt hij zich niet druk hierover.
Bedankt zover.
Vriendelijke groet, Maria Hoogveld, sacramentskerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan