PDF bestand verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jufmindy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een word bestand omgezet naar een PDF bestand, nu is dit bestand ruim 7 MB groot, en dit moet dus meer dan de helft kleiner worden, anders krijg ik het niet op een portal vanuit mijn opleiding.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit gemakkelijk zou kunnen doen? Met een gratis programma?
Groetjes,
jufMindy

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een word bestand omgezet naar een PDF bestand, nu is dit bestand ruim 7 MB groot, en dit moet dus meer dan de helft kleiner worden, anders krijg ik het niet op een portal vanuit mijn opleiding.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit gemakkelijk zou kunnen doen? Met een gratis programma?
Groetjes,
jufMindy

comprimeren met 7-zip.
http://www.7-zip.org/nl/download.html

Daar ben ik nu ja.. ik heb het gedownload, uitgepakt etc.. maar ehh.. hoe krijg ik die map nu gecomprimeerd. hoe moet ik dat doen?? :o

>> Ik heb het gevonden.. maar zippen is geen oplossing.. die docenten bij ons op de opleiding zijn niet zo 'slim' dat ze dat geopend krijgen.. het scheelt trouwens maar een 0.5 MB zie ik net :S

Laatst bewerkt:
probeer er meerdere kleinere worddocumenten van te maken ipv ze als 1 in pdf te zetten ...

ja.. dat is dus het probleem.. dat gaat niet.. ik moet perse vanuit de opleiding alles in 1 bestand hebben staan.. deze PDF is een klein onderdeel van de rest van mijn werk... per onderdeel heb ik 1 PDF nodig :eek:

ja.. dat is dus het probleem.. dat gaat niet.. ik moet perse vanuit de opleiding alles in 1 bestand hebben staan.. deze PDF is een klein onderdeel van de rest van mijn werk... per onderdeel heb ik 1 PDF nodig :eek:

pdf comprimeren is lastig ( is al gecomprimeerd ), maar die worddocumenten moet je met 7-zip naar max 4 mb krijgen ...

Een andere manier is eerst je Word-bestand te verkleinen.
Ingevoegde JPEG-plaatjes worden namelijk niet meegecomprimeerd als je van een word-bestand een PDF-maakt.
Doorgaans lukt het kleiner maken van een word-bestand aardig als je de originele jpeg-files van de foto's eerst kleiner maakt en ze dan opnieuw op de juiste plaats in het word-bestand voegt.
Dit is zeker zinvol als het kleine plaatjes betreft waarbij de resolutie er niet zo toe doet.
Kleiner maken van jpeg-bestanden gaat doorgaans goed met ACDSee.
Nadat je het Word-bestand op deze manier kleiner hebt gemaakt kun je het nogmaals proberen om er een PDF van te maken.
Het is dus even wat werk maar dan heb je ook wat.
Groeten
ArievT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan