Pdf bestanden selectief bij mails voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel0266

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Berichten
16
Wie kan me helpen?
Ik heb een bestand (.txt of xls) met daarin een het emailadres van de klant en een klantnummer.
In een map staan pdf'jes voor diverse klanten, elke pdf bevat eveneens het klantnummer.
Nu wil ik de mails naar de klanten automatisch versturen en het juiste pdf bestand bij de juiste klant als bijlage toevoegen.
Ik heb geen programmeer ervaring maar kan wel redelijk overweg met office dus alle hulp is welkom!
 
Jan,

Moet ik de code in een cel kopiëren? Sorry hoor maar mijn ervaring op dat gebied is gelijk aan 0. Alvast bedankt.

Groeten,

Marcel
 
Met de code die daar staat kun je een macro maken.
Kom je hier niet uit, voeg dan even een voorbeeld bestand bij zodat ik die macro daar kan inzetten.
Dit kan via http://www.mijnbestand.nl
 
Ik ben nog wat info nodig.

Wil je in 1 keer naar alle klanten een mail met bijlage versturen of worden er steeds nieuwe klanten aan de lijst toegevoegd en wil je die nieuwe klanten vervolgens een mail sturen en de oude niet meer?
 
Elke maand worden twee excel bestanden aangemaakt met klanten die een pdf moeten ontvangen.
De mails mogen dan per bestand in een keer verstuurd worden, dat is ook het makkelijkst.
De maand er op worden weer twee nieuwe bestanden gemaakt enz.
Dus de bewuste klanten van de vorige maand worden overschreven door nieuwe.
Waarom twee bestanden? Omdat er verschillende informatie wordt aangeleverd door twee instanties.
 
Het heeft even geduurt maar ik hoop dat het bijgevoegde bestand aan de behoefte voldoet.
 

Bijlagen

  • Bijlagemailen.xlsm
    22,3 KB · Weergaven: 17
Hallo Jan,
Een paar dagjes vrijaf gehad en komende week weer onderweg. Ik zag het bestand staan. Ik ga het zometeen nog even uitproberen. Alvast bedankt voor de moeite en ik kom nog even terug (kan ff duren) op het resulaat :)
Grt.
Marcel
 
Jan,
Helemaal Top!
Ik heb even lopen testen en het werkt naar tevredenheid.
Heb links en rechts iets lopen spelen met de tekst, nieuwe alinea's etc.
Ben helemaal tevreden.
Ik zou graag een privemail met je wisselen, hoe doe ik dat op dit forum?
Nogmaals dank.
Marcel
 
Alleen verenigingsleden en donateurs kunnen privé-berichten sturen.

Ik ben geen van 2, Maar ik puzzel graag ;)

Als de vraag naar tevredenheid is opgelost, zou je deze dan op opgelost willen zetten. (dit kan rechts onder)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan