PDF Creator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb net via https://support.microsoft.com/nl-nl...-windows-9d23f658-3b97-68ab-d013-aa3c3e7495e0
Microsoft.NET Framework 4.8 gedownload.

Denk (vermoed) corrigeer me als ik fout zit dat, doordat er geen updates meer beschikbaar zijn, dit verschil in het NET Framework is.
Het is een online versie, maar als het gedownload is blijkt het toch een "Toepassing" te zijn?? Dit is toch geen bestand?

Downloadgegevens
De volgende bestanden kunnen van de .NET downloadwebsite worden gedownload:

Download nu het offline installatiepakket voor Microsoft .NET Framework 4.8. 118.464 kB

Is het verstandig om deze te installeren?

Ok zijn we weer,

Heb Microsoft.NET Framework 4.8 geinst (geen probleem)
Heb ook Microsoft.NET Frame Taalpakket erbij geinst.
Alles netje geüpdatet.
Maar bij uitvoeren van PDFConverter toch weer die foutmelding.
Dus ligt ergens anders aan.
Heb Help file bekeken.
Zou er dan toch nog ergens een DLL file missen?? Heb dit vroeger bij XP ook weleens gehad.
Heb het Help file er even bijgezet.

Bijlagen

VBE-Extra-Verwijzingen-Bladeren-selecteer de/een PDFCreator dll-bestand in de juiste map.

VBE-Extra-Verwijzingen-Bladeren-selecteer de/een PDFCreator dll-bestand in de juiste map.

Hallo Alphamax,
Ben even aan het kijken onder Excel/VBA
Heb verwijzingen gevonden
Even ter controle op PC1 (deze) zijn de verwijzingen hetzelfde als op PC2 (waar het probleem is)
Zie wel op beidde, halverwege de lijst verwijzingen PDFCreator, welke op beidde pc's niet zijn aangevinkt.
Op PC1 (deze) werkt het wel goed.
Ga nu op de andere deze even aanvinken en testen

Helaas fout blijft

Laatst bewerkt:
Ook nadat je de pc uit en aangezet hebt?

Vreemd, ik draai al vanaf het begin ca 2002 mee met Pdfcreator heb bij alle systemen die sinds die tijd voorbij kwamen nog nooit zo een melding gezien.
https://forums.pdfforge.org/t/testers-wanted-pdfcreator-rewrite-preview-version/5592
As you may know, we have been talking for quite a while about a complete rewrite of PDFCreator. As I have started the project in 2002, it was just before my studies in computer science began
Mijn eega gebruikt ook Office 2003 en daar zit geen pdf-printer in en bij haar heb ik Pdfcreator ook geïnstalleerd eerst in Win7 ~2012 en later 2015(?) onder Win10 weer met nog steeds Office 2003 op dezelfde laptop uit ca 2010.

Even geen extra suggestie nu.

Zijn we weer,

Zoeken,zoeken :-)

Als het program in Excel 2003 geladen is, zijn de aangevinkte verwijzingen:

1e - Visual Basic For Applications
2e - Microsoft Excel 11.0 Object Library
3e - Ole Automation
4e - Microsoft Office 11.0 Object Library
5e - Microsoft Forms 2.0 Object Library
6e - Ref Edit Control
7e - Microsoft Calendar Control 11.0
8e - Microsoft Word 11.0 Object Library

Op PC1 staat de PDFCreator niet aangevinkt.
Op PC2 (probleem pc) ook niet, maar de naam is PDFCreator_Com

Op PC1 is het path C:\Program Files\(x86)\PDFCreator\PDFCreator.exe
Op PC2 (probleem pc) is het Path C:\Program Files\PDFCreator\PDFCreator.Com.tlb
Zou hier het probleem zitten?

Route99, gebruik Windows 7 ook al vanaf 2013 (daarvoor XP) met Office pakket 2003.
Tot volle tevredenheid overigens.
Op deze PC (1) draait het als een tierelier. Ook de PDFCreator doet het hier goed.
Op PC(2) het probleem met de browser gebeuren (Explorer) ben ik nu aan het aanpassen. Dacht zal alles er weer eens overnieuw opzetten. Helaas loop tegen dit soort problemen op.
Windows 7 met Edge zit er nu op en draait goed. Luister nu naar Radio ROL op PC2 en perfect. hele goede muziek daar overigens jaren 60-80 muziek.
Maar nu alle programma's aan het install. Helaas met deze PDFCreator gaat het niet goed.
Maar we blijven zoeken want heb het nodig voor m'n programm.

Laatst bewerkt:
Je moet echt een afstappen van de stokoude versie. Wat is het bezwaar er tegen?

Op PC1 staat de PDFCreator niet aangevinkt.
Op PC2 (probleem pc) ook niet, maar de naam is PDFCreator_Com

Op PC1 is het path C:\Program Files\(x86)\PDFCreator\PDFCreator.exe
Op PC2 (probleem pc) is het Path C:\Program Files\PDFCreator\PDFCreator.Com.tlb
Zou hier het probleem zitten?.
Ik zou altijd hetzelfde install pad gebruiken.
Beide systemen Win7?

Kijk eens of de updates van Windows en Office pakketten hetzelfde zijn, mss zit er een verschil in de update pakketten, de KB's?
Er is in principe niks tegen een nieuwere PdfCreator versie, alleen er zit steeds meer troep bij, ik meen dat V2.x de laatste was waar amper wat in zat wat in principe niet nodig is om een pdf te maken.

Met de latere versies van Office heb ik hem zelf niet meer nodig. Mijn eega wil graag bij Office 2003 voor haar erg basic gebruik.

Ik zou altijd hetzelfde install pad gebruiken.
Beide systemen Win7?

Kijk eens of de updates van Windows en Office pakketten hetzelfde zijn, mss zit er een verschil in de update pakketten, de KB's?
Er is in principe niks tegen een nieuwere PdfCreator versie, alleen er zit steeds meer troep bij, ik meen dat V2.x de laatste was waar amper wat in zat wat in principe niet nodig is om een pdf te maken.

Met de latere versies van Office heb ik hem zelf niet meer nodig. Mijn eega wil graag bij Office 2003 voor haar erg basic gebruik.

Ja daar begon het probleem mee, dat windows geen updates meer geeft.
Heb via dit forum nog enkele belangrijke updates kunnen verkrijgen, dus PC 1 is volledig geupdated tot januari 2020 en PC2 alleen 4 belangrijke updates en vanmorgen dan het .Net Framework 4.8

In het office pakket in Excel onder Invoegtoepassingen mis ik op PC2 alleen Ktmsgboxaddin.
Waar zou ik de updates kunnen vinden?

Laatst bewerkt:
vervang
Code:
    Set pdfjob = CreateObject("PDFCreator.clsPDFCreator")
door
Code:
    On Error Resume Next
    Set pdfjob = GetObject(, "PDFCreator.clsPDFCreator")
    If Err.Number = 429 Then
        Err.Clear
    End If
    On Error GoTo 0
Deze code zorgt ervoor dat als er een instantie van pdfcreator open staat, deze wordt gebruikt.
Dit is de stabielere versie van jouw code.

Laatst bewerkt:
vervang
Code:
door
Code:
    On Error Resume Next
    If Err.Number = 429 Then
        Err.Clear
    End If
    On Error GoTo 0
Deze code zorgt ervoor dat als er een instantie van pdfcreator open staat, deze wordt gebruikt
Dit is stabielere versie van jouw code

Ok ga ik zo doen.
Heb wel wat gevonden. https://support.microsoft.com/nl-nl...atiseert-b6070e15-ea78-4349-2751-72bdb5f186f7
Deze eerst eens doorlezen.
Kom later weer online.

Thanks alvast.

Via de Windows catalogus kun je ook nog met de juiste trefwoorden updates downloaden.
Ik vond een voorbeeld hier: https://www.windowslatest.com/2020/01/15/windows-7-kb4534310/

Ik gebruik die catalogus nog wel een om gericht iets te zoeken waarvan je al wat weet.
Met windows 7 icm update krijg je heel veel paginas....
Je kunt via het klikken op die datum header met titel "Laatste update" de laatste datum boven aan krijgen..... dan zie je goed hoeveel update Windows 7 de laatste jaren wel kreeg, voordat de officiële updates stopten. Maar de net frame updates bijvoorbeeld komen nog steeds.

Blijkbaar is de 'reageer op bericht' knop bij een aantal stuk.:confused:

@VenA
Lastig he.... of alleen maar selectief quoten... zie voorbeeld
Ik pak meestal zelfs onderaan de "snel reageren" optie.... die staat al klaar....
Heb nooit gesnapt waarom ze dat volledig quoten vaak doen... een aantal corrigeert op verzoek maar er zijn er genoeg die stug doorgaan, wat imho het overzicht/de leesbaarheid v/h forum schaadt. Op sommige forums worden die personen ook nog geïrriteerd na zo een vriendelijk verzoek.
Kan me voorstellen dat je als moderator wel wat meer te doen hebt dan permanent die te blijven doen..
Of zou na een hele strakke correctie van bijv een maand lang het beter worden.... heb zo mijn twijfels....

Laatst bewerkt:
@VenA
Lastig he.... of alleen maar selectief quoten... zie voorbeeld
Ik pak meestal zelfs onderaan de "snel reageren" optie.... die staat al klaar....
Heb nooit gesnapt waarom ze dat volledig quoten vaak doen... een aantal corrigeert op verzoek maar er zijn er genoeg die stug doorgaan, wat imho het overzicht/de leesbaarheid v/h forum schaadt. Op sommige forums worden die personen ook nog geïrriteerd na zo een vriendelijk verzoek.
Kan me voorstellen dat je als moderator wel wat meer te doen hebt dan permanent die te blijven doen..
Of zou na een hele strakke correctie van bijv een maand lang het beter worden.... heb zo mijn twijfels....

Wat bedoelt u? :p:D:d

AlphaMax,

Jouw idee voor vervanging getest.

Helaas foutmelding komt een stukje verder terug.
Zal de sub even neerzetten.
Code:
Private Sub OpslaanPDF()                           ' Reglement/Updating omzetten naar en PDF
  Dim objWord, pdfjob As Object, objDoc As Object, TB As Workbook, sPDFName As String, PDFBestand As String, txt As String, strPrinter As String

Set TB = ThisWorkbook
  sPDFName = IIf(PDFNaam = "", "GeenNaam", PDFNaam) & ".pdf"    ' als PDF Info niet bestaat dan GeenNaam

If VlagPDF = "Update" Then sPDFPath = TB.Sheets("Control").Range("AI49")                ' Path waar PDF's opgeslagen wordt vorr de Updates
  If VlagPDF = "Reglement" Then sPDFPath = TB.Sheets("Control").Range("AI56")             ' Path waar PDF's opgeslagen wordt voor het Reglement
  If VlagPDF = "Uitleg" Then sPDFPath = TB.Sheets("Control").Range("AI59")                ' Path waar PDF's opgeslagen wordt voor het Reglement

PDFBestand = sPDFPath & sPDFName              ' PDFBestand = sPDFPath + sPDFName + extensie (.pdf)
  Set objDoc = GetObject(WrdPDFNaam)            ' verwijzing naar GetObject zijnde [PDFBestand = sWrdPath + sWrdName + extensie]
  Set objWord = objDoc.Application              ' haal het doel van Microsoft Word-applicatie object
  objWord.Visible = True                        ' maak de MS Word zichtbaar

'  [B]Set pdfjob = CreateObject("PDFCreator.clsPDFCreator")     ' objectverwijzing naar pdfjob[/B]
    On Error Resume Next
    If Err.Number = 429 Then
        Err.Clear
    End If
    On Error GoTo 0

If Dir(PDFBestand) <> "" Then                             ' als PDF file (PDFBestand) al bestaat
    txt = MsgBox("Het bestand: " & PDFBestand & " bestaat al !" & vbCrLf & "Wilt u deze overschrijven ?", vbYesNo, "Check File")
    If txt <> vbYes Then objWord.Application.Quit wdDoNotSaveChanges: Exit Sub  ' sluit het document en Word af zonder saved changes
  End If
  With pdfjob
   [I][/I][B] If .cStart("/NoProcessingAtStartup") = False Then   ' als pdfjob niet wil starten[/B]
      MsgBox "Can't initialize PDFCreator.", vbCritical + vbOKOnly, "PrtPDFCreator"
      Exit Sub
    End If
    .cOption("UseAutosave") = 1                         ' gebruik AutoSave aan ???
    .cOption("UseAutosaveDirectory") = 1                ' gebruik AotoSave Directory aan ???
    .cOption("AutosaveDirectory") = sPDFPath            ' locatie waar PDF file wordt opgeslagen
    .cOption("AutosaveFilename") = sPDFName             ' naam waaronder PDF file wordt opgeslagen
    .cOption("AutosaveFormat") = 0                      ' 0 = PDF
    .cClearCache
  End With

objWord.ActivePrinter = "PDFCreator"
  objDoc.PrintOut                                       ' Print the document to PDF
  Do Until pdfjob.cCountOfPrintjobs = 1                 ' Wait until the print job has entered the print queue
    DoEvents
  Loop
  pdfjob.cPrinterStop = False
  Do Until pdfjob.cCountOfPrintjobs = 0                 ' Wait until PDF creator is finished then release the objects
    DoEvents
  Loop
  pdfjob.cClose
  Set pdfjob = Nothing
  strPrinter = ActiveWorkbook.Worksheets("Control").Range("AI8") & " " & ActiveWorkbook.Worksheets("Control").Range("AM8")  ' leest standaard printer in
  objWord.ActivePrinter = strPrinter
  objWord.Application.Quit wdDoNotSaveChanges           ' sluit het WORD document en WORD af zonder saved changes
  Set objWord = Nothing
End Sub

Nu foutmelding 91, Objectvariabele of blokvariabele With niet ingesteld. op regel If .cStart("/NoProcessingAtStartup") = False Then
Omdat ie de PDFJob niet herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan