PDF die je niet kan printen of opslaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter miet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

miet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hallo,

ik ben op zoek naar een manier om op mijn website PDF's aan te bieden die de bezoekers uiteraard wel kunnen openen en bekijken, maar die ze niet kunnen opslaan op hun harde schijf en ook niet kunnen printen.

Mvg,
Miet Bamps

100% beveiligen wordt moeilijk denk ik. Je kunt namelijk met Print Screen (o.i.d.) altijd een schermafdruk maken, dus ook van een pdf.
Maar met dit programma kun je wel het e.e.a. beveiligen.

Dit is al een stap voorwaarts, maar de bezoekers hebben nog steeds de mogelijkheid om het bestand te bewaren op de harde schijf en dat is ook niet de bedoeling.

Wat PrintScreen e.d. betreft, daarover maak ik me niet zoveel zorgen. Ik weet dat er steeds manieren bestaan om beveiligingen te omzeilen, maar mijn bezoekers zijn echt maar basis-pc-gebruikers. Het is het belangrijkste dat ze niet kunnen printen of opslaan.

Op het moment dat je een document bekijkt word het lokaal neergezet in je tijdelijke internet bestanden... dus is het opslaan voor mijn idee niet tegen te gaan.

En is het niet mogelijk om de opties "Opslaan", "Opslaan als..." en "Print" te disablen. Ik weet dat een document wel ergens in één of ander temp-foldertje wordt opgeslagen, maar dat weten mijn gebruikers niet ... :) We hebben het hier echt wel over basis-gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan