PDF document als achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

willy D

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
5
Mijn briefpapier heb ik op PDF formaat, dit wil ik als achtergrond instellen in mijn word-template. Ik heb al allerlei conversies (bv naar TIF) geprobeerd maar telkens gaat veel kwaliteit verloren, of het TIF bestand wordt megagroot.

Vraag: is er een mogelijkheid om een pfd-bestand als achtergrond direct te importeren?

Alvast bedankt. Groet, Willy
 
PDF is van zichzelf al gewcompresseerd. Compressie van compressie zal dus alleen maar de kwaliteit doen verslechteren. Als je de bron niet meer hebt, zou ik eerst omzetten naar TIF. Hiermee gaat geen kwalitiet verloren. Daarna wordt het kijken in hoeverre de TIF om kunt zetten naar JPG met een acceptabel kwaliteitsniveau en bestandsgrootte. Afhankelijk van de afbeelding kan ook GIF een optie zijn.

De PDF als briefpapier gebruiken zal alleen mogelijk zijn met Adobe Acrobat.
 
Ok, duidelijk. Nog even voor de zekerheid: Er bestaat dus geen pdf-importfilter voor word?
 
Plaats het pdf bestand hier eens. Ik kan wel eens proberen om het voor elkaar te krijgen...
 
Hoi,

Zoiets (open bijlage)?
 

Bijlagen

  • watermerk.zip
    39,3 KB · Weergaven: 414
Ik zie dat Vecom mij al voor was (ik reageer een beetje laat). Maar om het goed te maken :rolleyes: heb ik nog een versie gemaakt waarbij de resolutie van het watermerk iets hoger is, waardoor de tekst en plaatjes mooier zijn (zie bijlage).
 

Bijlagen

  • watermerk.doc
    63 KB · Weergaven: 518
Ok, echter nog niet zoals het moet zijn. Op het briefpapier staan nl snijranden, welke bij schaal 1 op 1 precies op de rand van het A4 papier moeten liggen. Ik weet ook niet wat je gedaan hebt, hoe je de afbeelding ingevoegd hebt. Er is nl geen achtergrond afbeelding. Kun je een tipje van de sluier oplichten? Groet, Willy
 
Willy,

Voor wie is deze vraag nu bedoeld?
Ik denk voor Anton (MrB), want in mijn voorbeeld zitten geen snijranden. Laat om verwarring te voorkomen in de communicatie nu e.e.a. verder aan hem.
 
Geplaatst door willy D
Ok, echter nog niet zoals het moet zijn. Op het briefpapier staan nl snijranden, welke bij schaal 1 op 1 precies op de rand van het A4 papier moeten liggen. Ik weet ook niet wat je gedaan hebt, hoe je de afbeelding ingevoegd hebt. Er is nl geen achtergrond afbeelding. Kun je een tipje van de sluier oplichten? Groet, Willy

Bijgevoegd de versie zonder snijranden.

Wat ik heb gedaan:
De pdf file openen met Acrobat Reader. In Acrobat Reader kun je met de afbeeldingselectie de juiste selectie maken, oftewel de hele pagina vanaf de snijranden. Echter de afbeeldingselectie kopieert het in de resolutie die je op dat moment op het scherm hebt staan. Als je het beeld dus op 100% hebt ingezoomd, betekent dit een resolutie van 96dpi (beeldscherm resolutie). Zoom je echter op bijvoorbeeld 300%, dan verdrievoudigd de resolutie en krijg je dus scherpere afbeeldingen en uiteraard ook een groter bestand.

CTRL+C (kopieren) en vervolgens in een gratis programma zoals Irfanview CTRL+V (plakken). Opslaan als PNG, wat voor dit type afbeelding de hoogste compressie biedt zonder kwaliteitsverlies. (uitleg over verschillende bestandsformaten)

Vervolgens maak je een nieuw document aan in Word. Klikt op Beeld -> Kop en Voettekst. Vervolgens: Invoegen -> Figuur -> Uit bestand... en kies het PNG plaatje.

Rechtermuisnknop op het plaatje -> Figuur opmaken
Tabblad Indeling -> Achter tekst
Tabblad Grootte -> Ongeveer 45% (passend maken aan A4)
Vervolgens kop- en voettekst sluiten et voilá.

Sluier genoeg opgelicht? ;)
 

Bijlagen

  • watermerk.doc
    59,5 KB · Weergaven: 357
Laatst bewerkt:
Enorm bedankt Mr Beanstra.

Geweldig, op deze manier helpjemij echt!! Enorm bedankt Mr Beanstra.
 
Dhr. Beanstra

Zou je mij ook kunnen helpen, ik heb de zelfden probleem als willy,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan