Opgelost PDF en Excel-bestanden ineens gekoppeld aan andere programma's

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Een paar dagen geleden zag ik in de Verkenner (windows 10) dat de icoontjes van mijn Excel bestanden er anders uitzien. Een S in het icoontje. Nu bleek dat er een applicatie was geinstalleerd op de achtergrond. Die heb ik verwijderd en nou is het weer de gewone Excel-icoon. Maar....vandaag zie ik tot mijn schrik dat mijn PDF bestanden niet meer gekoppeld zijn aan Foxit Reader. Ze zijn nu gekoppeld aan WhatsApp! Dit krijg ik niet voor elkaar. Weten jullie wat ik moet doen?

Dank,
Jos

Rechtsklik op een PDF, kies voor "openen met...", kies voor excel

Excel heb ik opgelost. Het gaat me om die PDF's. Openen met gaat met 1 bestand, maar dat schiet niet op. Ik wil dat alle PDF's weer standaard openen met Foxit

Openen met, hoef je ook maar 1x te klikken en het juiste programma uit die lijst selecteren, of het programma opzoeken als die niet in die lijst wordt getoond. De pdf's zullen dan voortaan met foxit worden geopend.

Tsja ik dacht ook dat dat zou werken, maar nee. Voor 1 bestand werkt Openen met goed. PDF wordt geopend met Foxit. Maar alle andere PDF's blijven hun Whatsapp-icoon houden

Vanuit Foxit kan het ook zo in de tab Help

Bijlagen

• 2024-12-27 15_50_01-.png
    2024-12-27 15_50_01-.png
    66,9 KB · Weergaven: 5
Haije bedankt!!!😁
Dit werkt gelukkig. Maar hoe het nou zo gekomen is is een raadsel, maar ja niet belangrijk meer
Thanks

Kan zijn dat je de tussenstap uit post 4 vergeten bent. > 'Dit type' (of zo iets) Altijd openen met het gekozen programma aanvinken. Ook verstandig even opnieuw opstarten.

Overigens kan dat altijd gebeuren dat programma's zich opdringen en de instellingen/voorkeuren wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan