PDF Exporteren in Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-Mon

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Ik wil vanuit een excelsheet een printproces automatiseren middels VBA.

Middels een commandbutton in de excelsheet dient van die excelsheet een PDF geprint (geëxporteerd) te worden. Dit kan via een standaard te downloaden pdf printer maar over het algemeen dient daar dan handmatig de locatie en de bestandsnaam ingevuld te worden. De locatie is echer elke keer hetzelfde, en de bestandsnaam is te halen uit een cel in de excelsheet. Deze acties wil ik dus automatiseren.

In excel 2007 kan dit prima door te exporteren naar pdf. Deze functie is echter niet aanwezig in excel 2003, en het commando wordt dus ook niet herkend. Een macro opnemen en het proces handmatig uitvoeren geeft geen informatie over de in te vullen locatie en bestandsnaam.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan automatiseren?

Ik weet dat er PDF-printers zijn waar je de locatie in kan stellen en de bestandsnaam kan genereren. De mogelijkheden zijn echter beperkt tot [datum], [gebruiker], [titel] etc etc. en geen verwijzing naar de inhoud van een cel dus!

Hallo,

Ik heb niet echt een oplossing voor je vraag maar misschien wel een omweg.
Als de PDF printer het bestand op een vast in te stellen locatie opslaat, kan je vanuit VBA dit document hernoemen / verplaatsen.
Zo kan je de PDF printer het document gewoon elke keer op een vaste plaats, desnoods met een vaste naam weg laten schrijven en vervolgens na de print opdracht door VBA deze bestandslocatie laten controleren en het aanwezige document op de gewenste plaats en onder de gewenste naam opslaan.
Niet heel elegant maar het werkt wellicht wel.

Ik hoop dat je er wat aan heb en ik hoop dat je een andere inlognaam verzint.

Groet Eng-L

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan