• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF file invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor zover ik weet gaat dat niet lukken. Een bypass optie is om de PDF even in Word / Wordpad te openen en dan te saven als een Word(pad) document. Daarna kan je 'm WEL in Excel binnenhalen middels invoegen

Een bypass optie is om de PDF even in Word / Wordpad te openen en dan te saven als een Word(pad) document

Invoegen in Word lukt ook niet. Via insert / File krijg ik volgende text te zien:

28T13:04:31+01:00</pdf:ModDate>
<pdf:CreationDate>2003-02-28T13:03:48+01:00</pdf:CreationDate>
<pdf:Creator>Acrobat 5.0 Image Conversion Plug-in for Windows</pdf:Creator>
<pdf:Producer>Acrobat 5.0 Image Conversion Plug-in for Windows</pdf:Producer>
</rdf:Description>
<rdf:Description about=''
xmlns='http://ns.adobe.com/xap/1.0/'
xmlns:xap='http://ns.adobe.com/xap/1.0/'>
<xap:ModifyDate>2003-02-28T13:04:31+01:00</xap:ModifyDate>
<xap:CreateDate>2003-02-28T13:03:48+01:00</xap:CreateDate>
<xap:MetadataDate>2003-02-28T13:04:31+01:00</xap:MetadataDate>

enz, enz

ehh,
ik val even stil, ik dacht dat het probleemloos moest kunnen, maar idd. ook bij mij lukt het niet. Sorry, ik weet het ff niet meer............

misschien iemand anders.....................?

Je kunt een link plaatsen naar het PDF bestand, zodat je het met een dubbelklik kunt inzien.
Kan door te kiezen Invoegen, Object, Bestand gebruiken, en dan middels bladeren het bestand opzoeken. (Eventueel opnemen in macro)

Onderstaande macro doet dit op die manier.

Sub OpnemenPDF()
'
' OpnemenPDF Macro
' De macro is opgenomen op 7-3-2003 door Jan van Asseldonk.
'

'
ActiveSheet.OLEObjects.Add(FileName:= _
"Hier jouw PDF-bestand met volledig pad" _
, Link:=False, DisplayAsIcon:=False).Select
End Sub

De bedoeling was om een PDF file (lees bladzijde) in de excel sheet in te voegen. Ik denk niet dat dit zal gaan omdat we alleen een PDF viewer hebben en niet de volledige versie van Acrobat Reader.

dezelfde vraag.........

Ik kan vanuit VBA een PDF bestand oproepen vanaf de werkschijf van mijn bedrijf. Deze opent dan in een nieuwe venster. Maar.............hoe krijg ik het dat deze opent in een nieuwe excelblad?:shocked:

gr.

Peter

@petervandijk; Gaarne zelf een vraag maken.

Je stelt hem nu in iemand anders zijn vraag en tevens is deze uit 2003.

Slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan