PDF file printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik heb een pdf file geopend in Windows 8 maar zie geen mogelijkheid om deze te printen.
Groet en dank, Nico

Waarschijnlijk een beveiliging dan....

je kan PDF'jes maken met beperkingen, om te voorkomen dat er iets te gemakkelijk geknipt en geplakt wordt met de info in het document of dat er onbedoeld afdrukken worden gemaakt :rolleyes:
In dat geval kan je er dus niet veel mee, tenzij je de beveiliging er weet af te krijgen. Daar zijn diverse tooltjes voor, zoek maar eens op "remove pdf password" in Google ofzo.

Soms heb je óók van die PDF'jes die openen in een scherm zonder knoppen eromheen. Als je gewoon rechts klikt in het document komt een menuutje tevoorschijn met een paar opties.

Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende PDF files ontvangen, als ik ze open komen ze in het Windows 8 scherm. Ik heb van alles geprobeerd maar kan niet vinden hoe ik ze kan printen. Ik stuur ze ne door naar mijn oude XP PC en kan za dan wel normaal printen.

Ik ben er achter. Als je de file opent kan je kiezen tussen openen met "Adobereader" of openen met "Lezen".
Je moet hem openen met "Lezen" punt één veel beter leesbaar en dan kan je met "Apparaten" of met Ctr-P printen.
Dank voor het meedenken.
Nico

Het openen met "Lezen" kan je op default zetten.

Laatst bewerkt:
is je acrobat reader wel up to date?
qua werkingen van windows zeg je nu eigenlijk dat je het bestand opent met een programma genaamd Lezen.
openen met is gekoppeld aan een programma, die je dan kiest om met welk programma je het bestand opent.
Het programma "Lezen" , nooit van gehoord. Is het programma Lezen een onderdeel van Windows 8?

Ik zag net nog wel wat handige info over adobe reader:

attachment.php

Je hebt gelijk, opnieuw Adobe-reader gedownload (geen acrobar reader dus) en nu kan ik hem openen met de nieuwe reader en OOK het printcommando te voorschijn halen. En JA als de optie "Openen MET" gebruik heb ik de keus tussen "Adobe-reader" of "Lezen" , het is niet anders.

Wederom hartelijk dank...
Nico

Laatst bewerkt:
Ik was benieuwd wat je met Lezen bedoelde, in Openen met...

kan je met de printscreen toets eens een screenshot maken ervan? Die toets kopieert wat je in beeld ziet op het moment van de toets indrukken, je kan dan dat beeld plakken.
Ik was benieuwd hoe je dat precies doet.
Omdat Openen met... een programma vraagt waar het bestand in te openen. Wat ik er van begrijp is dat je daar Lezen kan gebruiken?
Ik weet dat het opgelost is, maar ben benieuwd hoe dat precies zit, hier zie ik geen Lezen in het Openen met... menu bij PDF's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan