pdf in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

mancini

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
hallo iedereen

Ik had graag een pdf in attachement geplaatst in acces

BV je zit in een record en wil van die bebaalde klant het contract in pdf toevoegen zodat je op elk moment dit contract kan raadplegen

is dit mogelijk in acces

groetjes

PDF of DOC in Access

Hoi,

Maak een veld waar je de complete pad- en bestandsnaam opslaat.
In dit voorbeeld [SpecificationPath].
Zet dit veld op je formulier en maak een knop (genaamd 'open' of iets dergelijks).
Bij het event 'bij klikken' de volgende code plaatsen:
Code:
Dim stAppName As String

If Right(Me![SpecificationPath], 3) = "pdf" Then
    stAppName = "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\AcroRd32.exe " & Me![SpecificationPath]
    Call Shell(stAppName, 1)
End If

If Right(Me![SpecificationPath], 3) = "doc" Then
    stAppName = "C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\WinWord.exe " & Me![SpecificationPath]
    Call Shell(stAppName, 1)
End If

Het right-statement leest uit of het een Adobe (.PDF) of Word (.DOC) bestand is. Vervolgens wordt met de Call Shell de aplicatie en het document geopend.

Enige nadeel: de bestanden en paden beschreven in de stAppName moeten bestaan. Bij een eventuele upgrade van bv Adobe Reader, zal dus ook de pad-naam veranderd moeten worden.

Succes,

Zqwiqly

dank je voor de info

ik dacht het wel, dit is eigenlijk hetzelfde princiepe als een hyperlink in word of excell en al mijn documenten staan op de G schijf van het bedrijf en deze veranderd soms wel eens dus zal ik ook geregeld deze info kwijt zijn

het is dus eigenlijk niet mogelijk om het document stand alone te uploaden in de klantefische

Hoi,

Ik werk alleen op deze wijze op mijn bedrijf. Maar ja, ik bepaal waar welke bestanden weggeschreven worden..... :p

Het 'uploaden' van complete bestanden (.DOC, .JPG, .PDF, .XLS of wat dan ook, als het al mogelijk is) zie ik het nut niet van in. De grootte van je db explodeert. Beter om een linkje te leggen en te zorgen dat er regels bestaan voor het wegschrijven van bestanden op een bepaalde locatie.

Zqwiqly.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan