PDF in website plaaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Beste....

Ik ben opzoek naar een code zodat ik een pfd bestand op een website kan zetten.
Dus gewoon het pdf bestand in het scherm, niet dat je het eerst moet downloaden en dan kan lezen
Weet iemand zo'n code?
T mag voor HTML, CSS en Javascript zijn.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Gr Sjors

Hoe kan ik een pdf-bestand invoegen op mijn website om deze dan ook direct op deze site weer te geven?

1. Maak op de plek waar het pdf-bestand getoond moet worden een rechthoek.

2. Klik daarop met uw rechter muistoets en kies 'Web-eigenschappen'.

3. Ga naar het tab Plaatshouder en kies 'Vervang door HTML-code'.

4. Nu volgende gegevens invoeren (a.u.b. op het moment dat u ernaar wordt gevraagd een naam invoeren!)

<iframe name="<hier voegt u een naam in bijv. PDF>" width="100%"
height="100%"></iframe>

5. Leg nu een link aan; op het moment dat deze wordt aangeklikt, zal automatisch het pdf-bestandje in het rechthoek-gedeelte worden getoond.

6. Ga naar de web-eigenschappen van deze link, deactiveer 'Corrigeer automatisch' en voer de juiste naam van uw pdf-bestand (b.v. test.pdf) in 'Link naar internet- of e-mailadres'.

7. Onderaan bij 'Link openen in' voert u dezelfde naam in als in de HTML-code (in het iFrame blok).

8. Exporteer nu deze website en sla ze op een veilige plaats op. Kopieer het pdf-bestand in dezelfde map.

9. Als Adobe Reader is geïnstalleerd, kan nu het pdf-bestand worden geopend in het betreffende gedeelte.

Het ligt aan de browserinstellingen van de bezoeker of een PDF geopend, of dat er een downloadvenster komt. Hier heb je als webdeveloper gelukkig geen invloed op. Het verhaal hierboven gaat er van uit dat de browser PDF's automatisch opent, en gaat dus niet altijd werken.

Met dit soort software lukt het mogelijk wel: http://flexpaper.devaldi.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan