PDF kan niet bekeken wordt op PCnr1 (wel op PCnr2)

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe Thuis-telefoon set, een Gigaset AS690S TRIO (dus 1x Basis toestel + 2x Handsets)
Omdat ik altijd graag het naatje van de kous wil weten, heb ik de handleiding van de Gigaset AS690S op PCnr2 gezet.
Dus, die kan ik daar vanaf volledig bestuderen, maar het blijkt ALLEEN op PCnr2 te kunnen.
Op m'n andere PC (PCnr1) krijg ik, even kort de handleiding op het scherm te zien en daarna een waarschuwing. Als hieronder

Handleiding wordt NIET vertoond 2026-08-16 224625.webp
Wat kan ik doen om dit Gigaset AS690S dokument ook op PCnr1 te vertonen?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Gebruik gewoon een goede PDF-reader. Blijkbaar wil je het op een of andere vage wijze in Word openen, en dat kan uiteraard niet.

Een willekeurige browser gebruiken?
Bericht automatisch samengevoegd:

Een willekeurige browser gebruiken

Naadje en naaien komen uit dezelfde woordfamilie rond handwerk, maar 'naadje' is een zelfstandig naamwoord (een klein stiksel of vouw), terwijl 'naaien' het werkwoord is. Samen vormen ze de bekende uitdrukking 'je naadje naaien', wat betekent dat je hard je best doet of je eigen gang gaat.

Hallo Aar
idd, na Foxit te hebben geinstalleerd. werkt desbetreffende PDF perfect
Bedankt Aar, ik dacht dat ik met Nitro PDF Pro de perfecte PDF schrijver/lezer had geladen, maar kenneljk dus niet.
Bericht automatisch samengevoegd:

Naadje en naaien komen uit dezelfde woordfamilie rond handwerk, maar 'naadje' is een zelfstandig naamwoord (een klein stiksel of vouw), terwijl 'naaien' het werkwoord is. Samen vormen ze de bekende uitdrukking 'je naadje naaien', wat betekent dat je hard je best doet of je eigen gang gaat.
Ja ik heb een taal-foutje gemaakt.
Moest zijn het naadje van de kous
M'n excuses hiervoor Senso

Niks mis met Nitro PDF en met Foxit PDF Reader ook niet.
Maar dat staat helemaal los van de melding over machtigingen die je kreeg.
Die geeft aan dat werd geprobeerd het PDF bestand te openen in Microsoft Office Word.

Aanvulling. De maker van een PDF kan in het document rechten instellen. Zoals bijv. de mogelijkheid om het document te printen of bewerken. Dat is hier ook gebeurd.

Niks mis met Nitro PDF en met Foxit PDF Reader ook niet.
Maar dat staat helemaal los van de melding over machtigingen die je kreeg.
Die geeft aan dat werd geprobeerd het PDF bestand te openen in Microsoft Office Word.
Hallo edmoor
Ja dat begreep ik al.
MAAR...... in Edge werkt dat Nitro PDF Pro wel uitstekend met dat bewuste PDF
En ik vroeg me af, waarom Nitro PDF Pro in de normale staat, waarin ik gewend ben Nitro te gebruiken, er zo veel weerstand is.
Aanvulling. De maker van een PDF kan in het document rechten instellen. Zoals bijv. de mogelijkheid om het document te printen of bewerken. Dat is hier ook gebeurd.
Hallo RogerS
Okay, maar om dan maar de gehele toegang te beletten gaat wel erg ver. Temeer omdat op m'n andere PC (PCnr2) ik met die beperking totaal geen last heb.
Maar met Foxit heb ik geen problemen van die aard, dus ik heb Foxit geinstalleerd als voorkeurprogramma.

Edge en Nitro PDF hebben niets met elkaar te maken.
Een PDF kan je open in Edge maar ook in Nitro PDF.
Beide doen dat volledig los van elkaar.
Wat wordt gebruikt is afhankelijk van welk programma je als standaard hebt ingesteld voor het openen van een bestand met de PDF extensie.

Ik had Nitro PDF Pro als standaard ingevoerd (Edge gebruik ik nooit)
En op PCnr2 kon ik de handleiding van Gigaset AS490A Trio dan ook probleemloos openen en lezen, maar
toen ik de handleiding op PCnr1 wilde openen/lezen lukt dat persé niet (zie foutboodschap in bericht#1)
RogerS gaf me de waarschijnlijke oorzaak, alleen de oplossing is mij niet bekend, daarom heb ik ten einde FOXIT PDF maar geinstalleerd.
Dat werkte probleemloos vanaf de eerste minuut.

Ja, dat MS Word er een probleem mee had was al duidelijk.

'En op PCnr2 kon ik de handleiding van Gigaset AS490A Trio dan ook probleemloos openen en lezen'

Met welk programma opende je die dan? Ook met Word zoals de foutmelding aangaf?

'Wat wordt gebruikt is afhankelijk van welk programma je als standaard hebt ingesteld voor het openen van een bestand met de PDF extensie.'

Staat op PC1 dan een andere standaard ingesteld?

@Senso . Zeker weten van niet met Word. Word opent namelijk niet enkel de PDF maar converteert deze naar een Word bestand. Door deze handeling kun je de inhoud (en dus de PDF) bewerken en dat heeft de maker dus uitgesloten.

@Dukkel . Kijk even goed naar je eigen screenshot. Je ziet daarin duidelijk dat de PDF is geopend (althans, poging tot) in Word. Daar zit dus het probleem. Verder kun je eender welke favoriete PDF lezer gebruiken voor dit document. Hoe het kan dat dit ding in Word opent kunnen we alleen maar proberen te raden.

Het heeft geen zin meer om het gebrek van NITRO PDF PRO verder te onderzoeken.
Ik heb Nitro PDF PRO vervangen door Foxit PDF

Het probleem dat je in #1 laat zien heeft niets met welke PDF reader dan ook te maken.

Ik heb mijn grote batch hardgekookte eieren geperfectioneerd (ik krijg veel eieren)

Doe een willekeurige hoeveelheid eieren in 1 platte laag in een pan. Bedek met koud water. Zout het water en zet het vuur aan. Zodra het volledig kookt, zet je een timer op 10 minuten en laat je het koken. Na de tijd haal je het van het vuur en laat je het 5 minuten afkoelen, spoel ze dan af met koud water/voeg ijs toe en koel ze zo snel mogelijk af.

Terug
Bovenaan Onderaan