pdf -maak problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pollyy

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Ik wilde van een Word document een pdf bestand maken met Adobe Acrobat. Dat lukt op zich wel, maar werkt vreemd. Als ik het via Acrobat zelf doe, veranderen de kleuren van de tekst als ik het daarna wil mailen, opslaan en printen. Als ik print vanuit Acrobat zelf zijn er geen problemen. Wanneer ik een pdf maak direct vanuit Word met pdf creator heb ik dit probleem niet. Doe ik wat verkeerd? Eigenlijk wil ik een bestand dat niet geopend kan worden. Dat wordt moeilijker. Ik ben daarmee bezig geweest, maar dan kan het bestand door een ander niet eens worden opgeslagen. Iets teveel beveiligd dus. Hoe moet ik dit doen zodat het gewon niet bewerkt kan worden, wel afgedrukt en opgeslagen?

Ik gebruik zelf Adobe Acrobat Writer.
Die heeft een 3-tal knopjes in Word 2003 geimporteerd.
Als ik een word-doc klaar heb, klik ik "Maak een pfd bestand" en dat gaat probleemloos.

Misschien is dat een idee?

Paul, bedankt voor je reactie, dat heb ik zelf inderdaad ook en dat werkt ook wel goed.
Maar via Acrobat zelf gaat er iets helemaal mis met de kleuren terwijl dat toch niet zou moeten. En ik heb dan nog steeds niet een bestand kunnen beveiligen tegen bewerking van anderen. Het is me alleen gelukt dat anderen het zelfs niet kunnen opslaan en printen, maar dat was weer net een stap te ver en niet de bedoeling.

Sja, en dan: een screenshot doet wonderen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan