Beste forum gebruikers,
Voor mijn werk gebruiken wij de onderstaande code om een pdf te maken van een afdrukbereik.
Toen wij maar 1 bereikhadden werkte deze goed maar nu willen wij 2 tabbladden als het waren samen voegen.
Deze dienen wel apart geprint te kunnen worden de marco.
Voor zo ver ik kan zien maakt hij een pdf van het afdrukbereik is het mogelijk dat hij een pdf maakt van een bereik dus 2 macro 1 voor afdrukbereik 1 en de ander voor afdrukbereik 2.
Het enigste wat ik wil weten hoe ik de odnerstaande code kan uitbereiden met een afdrukbereik(die ik dus zelf kan wijzigen.)
Voor mijn werk gebruiken wij de onderstaande code om een pdf te maken van een afdrukbereik.
Toen wij maar 1 bereikhadden werkte deze goed maar nu willen wij 2 tabbladden als het waren samen voegen.
Deze dienen wel apart geprint te kunnen worden de marco.
Voor zo ver ik kan zien maakt hij een pdf van het afdrukbereik is het mogelijk dat hij een pdf maakt van een bereik dus 2 macro 1 voor afdrukbereik 1 en de ander voor afdrukbereik 2.
Het enigste wat ik wil weten hoe ik de odnerstaande code kan uitbereiden met een afdrukbereik(die ik dus zelf kan wijzigen.)
Code:
Sub SavetoPDFMeerwerk()
'
' SavetoPDF Macro
' De macro is gemaakt op 16-1-2012 door MWE.
' Opslaan als PDF!
'
If Application.Version = "11.0" Then
GoTo ErrHandler1
End If
Application.ScreenUpdating = False
Meerwerk = (Range("BS403").Value)
Omschrijving = (Range("BO409").Value)
MyPath = ActiveWorkbook.Path
PDFName = MyPath & "\" & Meerwerk & " " & Omschrijving & ".pdf"
MsgBox "Het PDF bestand wordt hier opgeslagen: " & (Chr(13)) & (Chr(13)) & PDFName & (Chr(13)) & (Chr(13)) & "Als het bestand al bestaat zal deze worden overschreven!"
On Error GoTo ErrHandler2:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, filename:= _
PDFName, Quality _
:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=True
Application.ScreenUpdating = True
Exit Sub
ErrHandler1:
MsgBox " Momenteel draai je Excel 2003." & (Chr(13)) & (Chr(13)) & " Deze functie wordt pas ondersteund vanaf Excel 2007."
Exit Sub
ErrHandler2:
MsgBox "Het bestand kan niet worden opgeslagen controleer of het bestand al bestaat en is geopend." & (Chr(13)) & (Chr(13)) & "Het kan ook zijn dat de totale bestandsnaam te lang is, verkort in dat geval de naam van je bestand."
End Sub