• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF maken van Excel werkblad en hieraan PDF's van externe link toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakro

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
Goedeavond,

Ik wil graag weten of het volgende mogelijk is.

Ik wil een Excel werkblad exporteren naar PDF. Dat gaat probleemloos.
Maar nu wil ik graag een PDF toevoegen waarvan ik alleen maar de link heb naar het internetadres waar die PDF staat.
Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.
Hierin staat in blad1 een willekeurig tekst en in blad2 de link naar het externe PDF bestand.

Kan dit?

Bijlagen

Als je het PDF document invoegt in Excel dan kan dat.
Importeren PDF:
Tab Invoegen
Submenu Tekst, Object
Kies Adobe Acrobat document
Selecteer het PDF bestand
Ga terug naar Excel en sleep de PDF naar de juiste locatie.

Dank je wel.
Bij mij is objecttype "Adobe Acrobat" niet bekend.
Kan ik dat toevoegen of zo?
Deze manier van werken betekent ook dat de externe bestanden eerst gedownload moeten worden?

Misschien moet je Adobe Acrobat Reader geïnstalleerd hebben?
En als je na de keuze voor Object kiest voor "Bestand gebruiken", lukt het dan wel?
Moet het trouwens perse vanuit Excel? Je kunt in Word gewoon een .PDF bestand openen en er je eigen tekst aan toevoegen.

Dank je wel.
Ik zal Acrobat gaan installeren.
Ja, het moet in Excel omdat het deel uitmaakt van een grotere applicatie die ik in Excel heb gemaakt.

AHulpje,
Het installeren van Adobe Acrobat heeft geholpen. Hier kom ik verder mee.
Dank je wel.
Vriendelijke groet,
Jan

Ik ben en heel stuk verder. Op dit moment is het probleem nog dat als ik een PDF met meerdere bladzijden geïmporteerd heb, dat ik dan alleen de 1e bladzijde zie.

Ik heb mijn Excel blad bijgevoegd en een datasheet met 4 bladzijden.

In cel E1 van werkblad "Datasheets" kun je het pad nar de datasheet invullen. Dan moet het bij iedereen kunnen werken.

Bijlagen

Dat is erg jammer. Dan moet ik toch naar een heel andere oplossing zoeken.

Ja, dat zal het wel worden, maar de gebruiker wil graag dat er 1 document gemaakt wordt. Een offerte met de bijbehorende datasheets.
Ik ga eens kijken of ik iets in PDF X-change kan programmeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan