• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF naar Excel / Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

eefjek1986

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Hallo allemaal,

ik heb een (denk ik ) lastige vraag:

tijdens mijn werk krijg ik (te) vaak PDF bestanden per mail.
Ik zou nu graag dat als ik via Excel/Word (MO2007) deze PDF`s kan openen!? Dus dat de inhoud in het betreffende format wordt overgenomen.
Kan dit?

Ik heb me, met google, als suf gezocht, maar ik kan niets vinden wat ik zou kunnen gebruiken. Wel is er genoeg te vinden wat andersom werkt, maar ja daar heb ik niets aan.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik hoor het wel, alvast mijn dank.

Groet,

Eefje:o

Hallo vlotte helpers,

dat is heeel mooi, dus iets soortgelijks zal er ook voor PDF->Excel zijn.

Maar dan moet ik altijd naar het internet en het omzetten kan heel lang duren, vandaar mijn vraag om e.e.a. via een macro op te lossen.
Is dit wellicht toch mogelijk?

Groetjes,

Eefje

De bedoeling van een pdf bestand is dat je juist niets kunt veranderen aan de waarden. :thumb:
Een soort beveiliging als het ware. :evil:
Je "misbruikt" dus een pdf bestand. :(
Waarden selecteren en dan kopieren en plakken werkt vaak ook! :p

Hallo popipipo,

Je "misbruikt" dus een pdf bestand.

Dat ben ik niet van plan! Begrijp ook niet hoe je bij deze conclusie komt?
Mijn/onze bedoeling is alleen om de gegevens in Excel/Word op te slaan om ze dan makkelijker verder te gebruiken in ons werk.

Maar goed, als er geen optie is om via een macro alles van PDF naar Excel/Word om te zetten, moet het maar zoals door alle anderen is aangedragen.

Allemaal bedankt, groetjes.

Eefje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan