• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF tabel in exel zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
Ik krijg van mijn zorgverzekering regelmatig berichten in PDF uitvoering .Daar staan altijd van die mooie tabellen in voor de gemaakte kosten Ik zou deze graag in een EXEL tabel willen plaatsen .Ik heb al diverse keren geprobeerd maar is nog niet gelukt . Ik kom steeds uit op een betaalsite of een proef periode dat is wat in net niet wil hebben ,Bestaat er een andere mogelijkheid Of ik doe het verkeerd ?? Of is er misschien een andere en betere oplossing om dit voor elkaar te krijgen
e de waele
 
Dus niet te downloaden in CSV.file formaat? Dat zouden veel meer instanties moeten doen dan al die losse pdf's.
Ik kom steeds uit op een betaalsite of een proef periode dat is wat in net niet wil hebben.
Lukt het daar mee wel? Geef dan een paar cent uit.

Bestaat er een andere mogelijkheid Of ik doe het verkeerd ??
Weet ik niet, maar je doet iets niet gauw verkeerd, vaak een kwestie van experimenteren en fouten maken om iets tot stand te brengen. Staat er niet ergens een voorbeeld van die pdf.
 
Laatst bewerkt:
De eerste vraag is of die PDF een plaatje is of echt tekst.
Als het een plaatje is krijg je dat dus nooit op die manier in Excel.
 
Misschien dat dit helpt zie bestand
 

Bijlagen

  • PDF to Excel Converter.xlsm
    40 KB · Weergaven: 55
ik gebruik bijvoorbeeld vaak https://smallpdf.com/nl/pdf-naar-excel of anderen, maar een tabel omzetten is blijkbaar soms problematisch.
Platte tekst is eenvoudiger.

Anders in de pdf staan en dan bereik selecteren, ctrl+c en in excel ctrl+V, zolang je pdf geen plaatje is.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon tekst in een tabel geen plaatje
Ik kan de tekst wel selecteren maar hij neemt de tabel niet mee
Dat geld ook als ik deze in een word document zet .Alleen de tekst staat dan in het word document.
Ik heb wel al eens geprobeerd een schermfoto te maken en deze in word te zetten dat kan wel
Dan heb ik ook wel alle gegevens Maar het zou mooier zijn in exel (een luxe probleem dus )
e de waele
 
Een schermfoto is gewoon een plaatje.
 
Klopt
Ik ga wat experimenteren van middag Maar zo als ik schrijf dit is geen echt probleem
Allen heel veel dank misschien komen er nog tips je weet maar nooit in dit forum ?
e de waele
 
Nee nog niet geprobeerd hoe werkt het ? moet ik eerst iets downloaden ??
 
Volgens mij is het duidelijk genoeg wat je in dat document moet doen.
 
Als je een recente Office versie hebt kan je eens proberen het PDF bestand in Word te openen en dan te kopieren en plakken in Excel?
 
Ik kan het wel openen in word dat is geen probleem en hij laat de tabel dan ook in zijn geheel zien.
Ik heb nog niet geprobeerd deze hierna in exel te plaatsen dat ga ik vanavond eens uitvogelen
Maar als deze in word staat en ik doe de tekst er om heen weg wat kan dan ben ik al een heel eind op pad
Helaas moet ik van middag weg zodat ik niet op jullie tips kan reageren Maar zodra ik vanavond terug ben ga ik er verder mee aan de slag
e de waele
 
Ik kan het wel openen in word dat is geen probleem en hij laat de tabel dan ook in zijn geheel zien.
Ik heb nog niet geprobeerd deze hierna in exel te plaatsen dat ga ik vanavond eens uitvogelen
Maar als deze in word staat en ik doe de tekst er om heen weg wat kan dan ben ik al een heel eind op pad
Helaas moet ik van middag weg zodat ik niet op jullie tips kan reageren Maar zodra ik vanavond terug ben ga ik er verder mee aan de slag
e de waele

Als de opmaak goed is en je kopieert de tabel vanuit word naar excel zal excel de tabelopmaak overnemen. Iedere cel uit de tabel wordt in een aparte cel van excel gezet. Kleine uitzondering: Op het moment dat word een tabel maakt met samengevoegde cellen dan wil het in excel soms fout gaan. Maar je hebt dan wel 95% goed staan, het enige wat je dan moet doen is de data op de juiste plek zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan