PDF vergroten

@mcl:
Waarom nog geen reactie op #17?

Ik ga het proberen.Bedankt voor alle tips.
Bericht automatisch samengevoegd:

Hier is het pdf!

Bijlagen

Hallo, ik heb een PDF blad en dat wil ik volledig op een A4 uitprinten, zodat ik de tekst beter kan lezen, Nu beslaat het 50%.
Kan dit en hoe te doen?

Ik weet niet wat jij wilt? Ik zie vier pagina's.

Een A4 per pagina wellicht?

Als ik de pdf in Edge open is de standaard instelling "Pagina vullend" voor elke pagina De linker witruimte is wat groter dan de rechter witruimte, waarschijnlijk gedaan voor een ringband ofzo.

Ook "op ware grootte" is het pagina vullend 😁

Laatst bewerkt:
Ook op een iPad ziet-ie er prima uit. Wél met een grotere linkermarge, voor gaatjes voor in een ringband, ongetwijfeld. Zoals door bron ook al opgemerkt. Ik denk toch dat TS wat instellingen verkeerd heeft staan.

Er zijn inderdaad 4 bladen (met een hoop witruimte eromheen) maar die zijn allen standaard op A4 formaat. Ik heb de pagina's aangepast naar zo min mogelijk witruimte, daardoor past het nu op 3 A4tjes.

Bijlagen

Ja, dat heb je mooi gedaan.👍 Iets over de werkwijze?

Werkwijze->bestand openen in Foxitreader->snapshot maken van het te kopiëren gedeelte->plakken in Libre Office(Writer) dusdanig dat er zo min mogelijk witruimte is->dit herhalen totdat alles gedaan is-> aan het eind exporteren naar PDF.
Zeker 5 minuten bezig geweest.

Er zijn inderdaad 4 bladen (met een hoop witruimte eromheen) maar die zijn allen standaard op A4 formaat. Ik heb de pagina's aangepast naar zo min mogelijk witruimte, daardoor past het nu op 3 A4tjes.
@maestro12: Dat is geen A4, maar Quatro.
Maar je kan bij het afdrukken aangeven dat de pagina's moeten geschaald worden naar de printermarges en eventueel automatisch centreren.

Ter info: Ik gebruik PDF-XChange om pdf bestanden te bekijken en af te drukken.

Met woorden kun je alles! Je bent ook vaak afhankelijk van de printerinstellingen die je kunt doen. In de praktijk is het toch vaak omslachtig dergelijke zaken voor elkaar te krijgen. Het is dan wel 'zeker vijf minuten' maar als ik er mee aan de slag ga, bij manuals e.d. kan het wel een uur zijn en dan lukt het nog niet goed.

@Senso : Niet alleen met woorden. Met de pdf reader kan je meestal ook veel als het op afdrukken aankomt. Toegegeven, er zijn verschillen afhankelijk van de reader.
Dit is het afdrukvenster van PDF-XChange:
De instellingen (zie rood omkaderd deel) werken op elke aangekoppelde printer.
PDF-XChange afdrukvenster.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan