• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF via Macro op verschillende pc's

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Kan ik een macro maken die een pdf creëert en die bij verschillende gebruikers werkt ?
Of moet ik weten met welke applicatie de gebruikers de pdf genereren.

Dat maakt toch niet uit: een pdf is toch gewoon leesbaar met een reader.

Misschien mijn vraag verkeerd geformuleerd.

Werkt mijn macro bij alle gebruikers ?

Een antwoord dat even volledig is als je vraag: wellicht.

Maar zonder dollen, als ik je goed begrijp wil je een macro schrijven die van een Excel-file een .pdf-bestand maakt. En dat moet op verschillende computers werken (zijn dat alle computers binnen jouw bedrijf of tennisclub, of bedoel je 'alle computers ter wereld'?).

Nu zijn er verschillende opties om tot een .pdf-bestand te komen. Sommige programma's kunnen 'opslaan als pdf'. Als alle computers dat kunnen moet de macro-code niet al te moeilijk zijn.

Vaak wordt een pdf gemaakt met een pdf-printer. Die kun je vast ook via macro-code aanroepen, maar dan moet ie op die computer natuurlijk wel bestaan.

Ik vrees echter dat ik je niks heb verteld wat je nog niet wist. Wat zoek je precies?

Mij lijkt het antwoord: nee, tenzij in de uitzonderlijke situatie dat op al die verschillende computers van hetzelfde programma om PDF-bestanden te maken gebruik wordt gemaakt.

Alvast bedankt voor je inbreng.
We werken met enkele pc's van gebruikers waar andere sofware op staat om PDF te maken, zoals Acrobat, PrimoPDF...
Nu stel ik mij de vraag of die macro ook bij al die verschillende applicaties gaat werken of moet die ook dit programma aansturen ?
De PDF zou enkel moeten dienen om het bestand op te slaan en achteraf te kunnen visualiseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan