PDF wordt winmail.dat

Het gebeurd bij meerdere account.
De ene is een gmail workspace account.
De andere via ziggo.
En ook nog een ander mail via strato waar ik hetzelfde probleem mee heb.
Lijkt dus echt in mijn outlook programma te zitten.

Echter staan de instellingen van de mailopmaak goed....

Dan zou ik even kijken of je een nieuw mailaccount in je Outlook kan instellen. Misschien dat je die al jaren hebt, met upgrades, waarbij er oude instellingen zijn overgenomen?

Ik ben benieuwd of het account specifiek is, of dat het globaal in Outlook zit.

Ik heb deze ook al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dat is helaas niet de oplossing.
Kun je die instellingen, van RTF, ook nog ergens anders wijzigen behalve bij opties?

Dan zal het diep in Outlook zitten, wat denk ik mee is gekomen na vele upgrades?
Ik zou het eens herinstalleren om ervanaf te zijn.

Probeer eerst eens Outlook.

Misschien kan je in het register van Windows (regedit, wees wel voorzichtig, pas niks zomaar aan) eens kijken bij:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Preferences naar de sleutel InternetMailUseTNEF, of deze op 0 staat.

Of kopieer dit, plaats het in kladblok, en sta dit op in DisableTNEF.reg (dus geen .txt):
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Preferences]
"InternetMailUseTNEF"=dword:00000000

En voer dit uit.

En herstart Outlook opnieuw.

Probeer de sleutel eens aan te maken? Zie ook de reg-file die ik gaf. Dat scheelt je geklooi in regedit.

Ik heb het bestand aangemaakt. Echter als ik dit uit wil voeren krijg ik een foutmelding.

Kan C:/Users/mvdm1/Documents/DiasableTNEF.reg niet importeren: het opgegeven bestand is geen registerscript. U kunt alleen binaire registerbestanden importeren vanuit de register-editor.

Moet ik het in een bepaalde map opslaan? Zo ja, welke?

Dan maar even handmatig doen.

Je moet dubbelklikken op dat .reg bestand.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan